לאחר ניצחונו של אבי גבאי על יריבו ח"כ עמיר פרץ בסיבוב השני בבחירות לראשות העבודה, אמר הערב (שני) יו"ר המפלגה החדש, שהתקבל באהדה רבה על ידי תומכיו בגני התערוכה בתל אביב, כי ""זו העת של כולנו להתחבר, קמפיין הבחירות מתחיל מחר". המפסיד פרץ טען, לעומת זאת, שהוא יסייע לגבאי "להחליף את נתניהו". 



"וואו, וואו, וואו", היו מילותיו הראשונות של גבאי, שהתרגש במיוחד לצפות בתומכיו הרבים. "חברות וחברים יקרים, לכל מי שהטיל ספק בחיוניות של הדמוקרטיה הישראלית ומי שמיהר להספיד את מפלגת העבודה כאלטרנטיבה לשלטון, ולכל מי שחשב שאזרחי ישראל איבדו את התקווה לשינוי. לכל אלה התשובה היא הלילה הזה. הלילה הזה הוא חגיגה לדמוקרטיה הישראלית. בלילה הזה בחרתם בי ואני אסיר תודה לכם - לכל חברי המפלגה שבחרו בי". 



"אני מבטיח להיות שליח נאמן לבוחרים שלי. הלילה אנחנו חוגגים ניצחון, אך אחריו יגיע יום של תקווה לעם ישראל. יום של ניצחון התקווה, חזרה לשפיות ולערכים שלנו. יום של חמלה וראיית הזולה, יום שמתחיל דרך שמובילה לשלטון חדש בישראל. הדרך הזו היא למען כולם - כל אזרחי ישראל. מפלגת העבודה אמר הלילה את דבריה, וביטאה שינוי שמנשב בעם כולו. חברות וחברי המפלגה, קולותיכם נשמעו. הבעתם את רצונכם במנהיגות חדשה והנה אני לפניכם".



החגיגות של תומכיו של גבאי. צילום: מרק ישראל סלם
החגיגות של תומכיו של גבאי. צילום: מרק ישראל סלם



לדבריו, "הציבור הישראלי נושא את עיניו אלינו כל בוקר וכל ערב. הוא דורש מאיתנו שנשלב ידיים ודורש שנעבור ביחד. הוא רוצה אלטרנטיבה ושלטון חדש, והלילה כל המועמדים הם שותפים מלאים ושווים למאמץ הזה. מהלילה הזה אין מחנות - מחנאות אינה דרכי. מהרגע הזה יש רק מחנה אחד והוא מפלגת העבודה הישראלית. אנחנו לא נחכה שהקואליציה תחליט מתי תהיינה הבחירות - הקמפיין שלנו מתחיל מחר בבוקר".



הוא הוסיף כי: "מחר נתחיל את המסע ללבם של ישראלים טובים, כאלה שמשרתים את המדינה ודואגים לה, אבל גם כאלה שבמשך עשרות שנים לא מצביעים לעבודה. אנחנו נאמר במפגשים איתם מה אנחנו נעשה אחרת, ונסביר איך לצעירים בישראל תהיה מדינה שבה הם לא יפחדו להתחיל את חייהם. השלטון הקיים יצר חלוקות כוזבות והפריד בינינו כדי למשול, אך ורק על מנת להמשיך בשלטון. זה הזמן של כולנו להתחבר מחדש. אני קורא לכל אזרחי ישראל - הצטרפו אליי".



ההכרזה על תוצאות הבחירות. צילום: מרק ישראל סלם
ההכרזה על תוצאות הבחירות. צילום: מרק ישראל סלם



בתוך כך, הוא עקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשאמר: "זה הזמן למנהיגות שדואגת לדימונה ולא רק לעמונה. מנהיגות שמסוגלת לפתור אירוע של ילדים חולי סרטן בהדסה. לא ביקשנו יותר מדי. מנהיגות ישרה שברור לה שבן הדוד שלך שמנהל מו"מ קואליציוני עבורך לא יכול לייצג חברת צוללות"



מלבד זאת, הוא קרא לחבריו למפלגה להצטרף לדרכו: "ידידי, יצחק הרצוג יו"ר המפלגה - יחד עם ציפי לבני השגתם הישג אדיר של 24 מנדטים. אני בטוח שיחד נעביר את המקל ותהיה לצדי בדרך. אשמח אם תסכים להמשיך להיות יו"ר האופוזיציה". כמו כן, הוא לא שכח להוות ליריבו וקרא לו להצטרף אליו: "לחברי וידידי הח"כ עמיר פרץ, ששוחחתי איתו לפני שעה קלה, אני אומר: אני זקוק לך לצידי, וכך גם לשאר המועמדים - המדינה זקוקה לנו, רק ביחד ננצח". 



מהעבר השני, פרץ בירך את גבאי והודה לתומכיו: "לפני זמן קצר התקשרתי לברך את אבי גבאי על היבחרו לראשות העבודה. הודעתי לו שחבריי ואני נעמוד לרשותו ולרשות המפלגה כדי לסייע במסע להחלפת נתניהו, שאנו מקווים שיהפוך למציאות". 



פרץ. "נסייע לגבאי להחליף את נתניהו". צילום: אבשלום ששוני
פרץ. "נסייע לגבאי להחליף את נתניהו". צילום: אבשלום ששוני



הוא הוסיף כי "היה פה מסע מדהים, שאלפי אנשים נסחפו אליו. מי שלא יודע להפסיד לעולם לא ינצח, ולכן אנחנו מקבלים את התוצאה. מפלגה היא מפלגה דמוקרטית, והדבר החשוב בדמוקרטיה הוא לדעת לקבל את ההכרעות הדמוקרטיות".



בתוך כך, ח"כ עומר בר לב, שהפסיד בסיבוב הראשון ולא זכה להתמודד בסיבוב השני, חגג עם גבאי את הזכייה, כשאמר: "הצבעתי נכון. אני מאמין במפלגת העבודה ובערכים שלה. עדיין לא יודע אם פרץ יתגייס בכל הכוח. בכל מקרה צריך עכשיו לנוח, לחשוב ולהתגבש".



ח"כ פרופ יוסי יונה, שתמך גם הוא ביו"ר הנבחר, שמח עם היוודע התוצאות: "בניצחונו של אבי גבאי טמונה תקווה גדולה למפלגת העבודה ולציבור הישראלי כולו. תקווה לשינוי ותקווה לכינונה של אלטרנטיבה לממשלת נתניהו. אני גאה בתמיכתי מתחילת הדרך באבי גבאי. עשינו קמפיין חיובי ללא השמצות עם מאות מתנדבים שהגיעו לעזור ונתנו את כל כולם, ואנחנו קוראים לכל חברי הסיעה, בין אלו שתמכו בנו ובין אלה שלא, לבוא ולהצטרף כדי שיחד נוכל להוביל את החברה הישראלית ומדינת ישראל למקום טוב יותר".



ח"כ חיליק בר מנחם את פרץ עם קבלת התוצאות. צילום: אבשלום ששוני
ח"כ חיליק בר מנחם את פרץ עם קבלת התוצאות. צילום: אבשלום ששוני



מלבד אלו, ח"כ איתן כבל הוסיף: "אני מאמין שזו התחלה חדשה. ההתכנסות העוצמתית סביב עמיר, של המנהיגות הוותיקה וההסתדרות, יצרה אנטגוניזם אצל רבים במפלגה וגם אצלי. אספתי את חבריי ואמרתי שאנחנו נלך עם מי שנכון ללכת, בלי קשר למי ינצח. גבאי מביא תקווה ומול מה שעמד מולנו, מול האלטרנטיבה זה היה הכי נכון".



יו"ר מרצ זהבה גלאון בירכה אף היא את גבאי. "אבי אדם מרשים ורציני, ואשמח לשתף איתו פעולה ולהחליף כאן את השלטון", אמרה גלאון, שהוסיפה: "מגיע לציבור הישראלי לראות אופוזיציה נושכת וביקורתית, כפי שאופוזיציה צריכה להיות, וגבאי לא נראה לי מישהו שמפחד מאתגרים".



כמו כן, היא שיבחה גם את המועמד שהפסיד כשאמרה: "פרץ ניהל קמפיין קשה וצמוד. אמנם הפסיד היום בהתמודדות לראשות העבודה, אבל לזכותו יאמר שמעולם לא חשש להגדיר את עצמו כאיש "שמאל", ואני משוכנעת שהוא ימשיך לעבוד באותה מסירות כדי לשנות את המדינה".