על רקע חקירתם של שבעה חשודים במעורבות בפרשה 3000, ביניהם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר צ'ייני מרום ועו"ד המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שב וטען היום (שלישי) בגל"צ רביב דרוקר, שחשף את הפרשה יחד עם בן כספית, כי "רה"מ קידם קניית כלי שייט ממספנה גרמנית בעשרה מיליארד שקלים כמעט". בנוסף, הוא אמר שהוא "לא יודע להגיד כלום על חוזק הראיות של המשטרה, אך החוקרים כנראה חשים שהם בשלב מתקדם". 



"רה"מ בוודאי יצטרך למסור עדות, כי כמו שאמרנו הוא קידם עסקאות בעשרה מיליארד שקלים", קבע דרוקר. לטענתו, "צריך להבין את שיקולו בעסקאות האלו, והאם זה קשור איכשהו למעורבות אנשים מאוד קרובים אליו בעסקאות. זה בטוח. כרגע אומרים שאין חשד נגדו, אז אני בטח לא מתכוון להתווכח עם הדבר הזה, ואגב מעולם לא התווכחנו עם הדבר הזה".



אליעזר מרום במהלך שירותו כמפקד חיל הים. גם הוא נחקר בפרשה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אליעזר מרום במהלך שירותו כמפקד חיל הים. גם הוא נחקר בפרשה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בתוך כך, הוא התייחס גם לעורך דין המקורב לנתניהו, עליו אמר כי "יש פה הרבה מאוד אי דיוקים. נתחיל מזה שהוא לא ייצג את המספנה, אלא את הנציג של המספנה. הוא אומר שהוא לא היה תלוי בעסקאות, אבל כבר הוכחנו שבעסקה הזו היה ניסיון לעשות הפרטה של התחזוקה, שזה עניין הכרוך בכסף רב".



"כמו כן, הוא אמור היה להיות שותף בעסקה ולא על תקן עורך דין, ואז הוא לגמרי תלוי בכך שקודם כל כלי השיט ימכרו לישראל, על מנת שיהיה מה לתחזק. באופן הזה הוא היה אמור להרוויח מהרווחים, והעניין הזה הוא דרמטי במיוחד".