איילת גבאי, מהיום האשה הראשונה של מפלגת העבודה,  היא בת 45, בעלת BA בספרות אנגלית ותרבות צרפת, MA בחינוך רב־לשוני. היא מחנכת כיתה, רכזת שכבה ומורה לאנגלית. היא ואבי נשואים כבר 18 שנה. לפני הבחירות במפלגת העבודה העניקה גבאי ראיון למעריב. 



מדוע את סבורה שבן זוגך הוא המתאים ביותר?
“מהיום שהכרנו היה לי ברור שאבי הוא מנהיג, אדם שיודע להוביל אחריו אנשים והם בוטחים בו. אבי הביא למפלגת העבודה שיח של ניצחון”.


מהו חסרונו הבולט?
“כולנו היינו רוצים שהוא יהיה יותר בבית”.




איילת גבאי
איילת גבאי



איזו אשת ראש ממשלה תהיי?
“חשוב יותר לדבר על איזה ראש ממשלה אבי יהיה: ענייני, ערכי, כזה שטובת הציבור היא הדבר הראשון שניצב לנגד עיניו”.


מה בחייך הכין אותך לחיים ציבוריים?
“מגיל צעיר יצאתי לעבוד ועזרתי למשפחה. ידעתי שאני צריכה לדאוג בעצמי לגורלי והצלחתי גם להגיע להישגים. למדתי שצריך לעבוד קשה כדי להצליח”.


מהו הבילוי הזוגי המועדף עליכם?
“בילוי משפחתי עם הילדים”.


גבאי על האופניים. צילום: אבשלום ששוני
גבאי על האופניים. צילום: אבשלום ששוני



הבוקר סיפרה איילת, שהיא התרגשה מהניצחון הגדול: "ידעתי שהוא יגיע לפוליטיקה. תמיד היה אכפת לו. תמיד אנחנו מעורבים במה שקורה סביבנו. אנחנו שותפים לדרך יחד עם הילדים וכל המשפחה. המשפחה היא חלק מהותי וחשוב".



מלבד זאת, היא סיפרה כי בעלה "יודע לבשל מצוין והוא אבא מקסים, הוא מוצא זמן לכל דבר בבית. אני רוצה שנוכל להגיד עשינו את הכל כדי שיהיה פה שינוי, שיהיה פה טוב. אני מכירה אותו מגיל 20. הוא לא בא בוקר אחד, זה תהליך כמו כל דבר שהוא עושה". 



אמו של גבאי, שרה התרגשה מההישג של בנה וסיפרה בגל"צ כי "לא ישנתי בכלל".



"אני מכירה את אבי ואני יודעת שהוא חכם מאוד, והוא עמד על זה שעשה את מה שהוא יכול", אמרה אמו של המנהיג החדש של מפלגת השמאל הגדולה, והוסיפה כי "הכירו אותו כי הוא היה שר בממשלה. הוא עבד קשה מאוד בשביל זה".



על הרגעים המתוחים שבהם יצאה ההודעה על היבחרו סיפרה האם כי "הייתי עם הבנות, הייתה שמחה וצעקות, מה אני אגיד לך? שמחה גדולה. הוא היה תמיד ילד טוב. מאז שנולד היה שקט, נחמד וחכם. הוא היה מחונן. אנחנו משפחה גדולה ואף אחד לא הפריע לו".