ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התראיין הבוקר (חמישי) לגל"צ ודיבר על חקירות נתניהו: "הביביתון, המתנות, הבזק וכלי השיט אלו ארבע חקירות יותר מדי. זו הסתברות בלתי סבירה. אני לא מתפלא שנתניהו מנסה להתחמק מתשובה, אך אני מצפה שמערכת אכיפת החוק תתחיל לעבוד בצורה יותר החלטית".



"פרשת המעונות נגמרה ויש המלצה להעמיד לדין את אשתו, אין שום הסבר בעולם להסביר למה הדבר הזה לא קורה. אי אפשר לטעון שיש משהו שקשור לפרשות האחרות. צריך לחקור ברצינות, אם החוקרים יזיזו הכל במהירות הם יגיעו למסקנות. בדברים שישנם היה צריך להגיש מזמן כתב אישום, ובנושאים האחרים צריך תשובות", הוסיף.




"אין שום סיבה שאבוא"



לגבי בחירתו של אבי גבאי לראשות מפלגת העבודה אמר: "אני לא יודע אם הוא יפסיד. אמרו שהוא לא יכול לנצח בעבודה והוא עשה זאת, אז הוא גם יכול לנצח את נתניהו. הלקח האמיתי מסיפור אבי גבאי הוא כשרוצים חזק הדברים קורים. ראיתי לחץ על לפיד בעקבות מה שקרה עם גבאי, זה דבר דרמטי - ככה נראית התחלה של מהפך. יאיר לפיד זו מפלגת אווירה - יש לו שמונה מנדטים שמאוהבים בו או באבא שלו". 




אבי גבאי בנאום הניצחון. צילום: מרק ישראל סלם
אבי גבאי בנאום הניצחון. צילום: מרק ישראל סלם



"אפשר וצריך להביא לשינוי שיוביל את מדינת ישראל לפסים ויוביל אותה למקום טוב במקום להזיות שקיימות היום. בעבודה מתקיים תהליך ובליכוד הוא סורס על ידי ההשתלטות העוינת של הימין הקיצוני. אין שם שום דמוקרטיה פנימית, אלא השתלטות של המתנחלים על מרכז הליכוד", אמר.



לגבי האפשרות שיחבור לגבאי ויחזור לפוליטיקה אמר: "למה שיציע לי להצטרף? אין שום סיבה שאבוא. אני מניח שזה מחמיא וקורא לאנשים להצביע לו. לא תיאמתי איתו כלום ממה שאמרתי ופרסמתי ולא ביקשתי ממנו שום דבר מעולם. אני נאמן למה שאמרתי לציבור. יש סיכוי גבוה למהפך, נתניהו הגיע להרבה אזרחים עד הצוואר. צריך לעבוד ברצינות כדי להחליף אותו. מה שקרה עם גבאי זה אחד הדברים הכי חשובים. מה שאתה רואה פתאום זו תופעה מרעננת - אדם עונה לתשובות בצורה תכליתית. יסוד האמת לא קיים אצל ביבי והוא רופס אצל יאיר לפיד".