ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (חמישי) בצהריים ללשכתו מספר שרים וחברי כנסת מקורבים מהליכוד לתדרוך והתייעצות על רקע האירועים האחרונים. מי שהשתתף בפגישה היו השרים והח"כים מירי רגב, צחי הנגבי, אופיר אקוניס, איוב קרא, דוד ביטן, מיקי זוהר, יואב קיש ואמיר אוחנה. ההתייעצות נקבעה לאור הפרסומים האחרונים בנוגע לפרשת הצוללות ודוח מבקר המדינה.



נתניהו ביקש מהשרים והח"כים להתגייס למאמץ תקשורתי כדי להדוף את הקמפיין הפוליטי המתוזמר נגדו, לדבריו, לפגוע בשלטון הליכוד. לדבריו, יש לו את כל ההוכחות החותכות לכך וציטט מתוך דוח המבקר קטעים המוכיחים לדבריו את טיעוניו.



הוא ביקש להתראיין בתקשורת ולהציג את העמדה "לנוכח ההתקפות על ממשלת הליכוד ועליו בנושא דוח המבקר". בפגישה הוא הקריא לח"כים ולשרים ציטוטים מתוך דוח המבקר, זאת כדי שישתמשו בהם.




"ניגוד העניינים היחיד שאולי יש הוא עם מילצ'ן"






ח"כ מיקי זוהר התראיין למעריב לאחר הפגישה ואמר: "אנחנו יוצאים להתקפה, עידן ההתנצלויות הסתיים. נחשפנו היום לנתונים בלתי מסויגים שלראש הממשלה אין קשר לפרשות. מעבר לזה, לא אנחנו אומרים את זה אלא גורמי האכיפה והחקירה אומרים את זה. יש מי שמנסים לייחס את זה בכוח לראש הממשלה. יש קמפיין מתוזמר שאומר 'ראש הממשלה אשם עד שלא יוכח אחרת'".



לדבריו, מאחורי הקמפיין עומדים גורמים פוליטיים כמו יאיר לפיד, אבי גבאי, אראל מרגלית וגם גורמי שמאל קיצוני. "יש אמירות ברורות שלראש הממשלה אין שום קשר לא לפרשת הצוללות ולא לפרשת בזק. אין ניגוד עניינים ואין חשש לניגוד עניינים. ניגוד העניינים היחיד שאולי יש שם הוא עם מילצ'ן. מה הוא קשור לזה ששמרון טיפל בעסקת הצוללות, מה זה קשור לנתניהו? אנחנו יוצאים למסע התקפה תקשורתי", הוסיף. 



בתגובה לדוח המבקר הוציאה אתמול לשכת רה"מ הודעה: "מדובר בעוד ניסיון סרק לייצר פרשייה יש מאין נגד ראש הממשלה. רה"מ לא הסתיר שום דבר. יחסיו עם מילצ׳ן היו ידועים לכל. ביחס לאלוביץ׳ היו לו יחסי ידידות ולא מעבר לזה, אך כשהדבר הועלה על ידי היועמ"ש, רה"מ פעל על פי ההנחיות וההוראות שניתנו לו. כל ההחלטות שהתקבלו על ידו ביחס לשוק התקשורת, גם לפני כן, היו אך ורק בהתאם להמלצות של גורמים מקצועיים, כשטובת הציבור בלבד עומדת לנגד עיניו".



ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיב על התייעצות החירום ואמר: "שום אסטרטגיה תקשורתית לא תוכל לכסות על הריקבון שפשט בסביבתו של ראש הממשלה. לא יכול להיות שהשחיתות פשתה בסביבותיו והוא לא ראה ולא שמע כלום". יצוין כי התייעצות בהולה דומה כינס נתניהו לפני מספר חודשים בביתו על רקע משבר התאגיד.