האם הפרשיות האחרונות מגבירות את הלחץ אצל ראש הממשלה? נסיעתו של בנימין נתניהו לביקור בצרפת לציון 75 שנים לגירוש יהודי פריז ולפגישה עם הנשיא מקרון, נדחתה ביממה, כאשר גורמים במערכת הפוליטית כרכו זאת היום (חמישי) בשורת הפרשיות האחרונות ותחושת החירום בלשכת ראש הממשלה, כפי שבאה לידי ביטוי בפגישה הבהולה היום עם שרי הליכוד.



רק בשבוע שעבר הסבירו בלשכתו של נתניהו כי ראש הממשלה יטוס ביום שישי בבוקר על מנת להימנע מטיסה במוצ"ש שיכולה לגרום לחילול שבת בהכנות אליה. "ראוי שרה"מ, הצוות וגם אתם העיתונאים תגיעו רעננים ומוכנים ליום עבודה חשוב", נמסר בשבוע שעבר על מנת להסביר את היציאה המוקדמת ביום שישי.



הנסיעה התקצרה משמעותית. בני הזוג נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



כאמור, נתניהו זימן היום בצהריים ללשכתו מספר שרים וחברי כנסת מקורבים מהליכוד לתדרוך והתייעצות על רקע האירועים האחרונים. מי שהשתתף בפגישה היו השרים והח"כים מירי רגב, צחי הנגבי, אופיר אקוניס, איוב קרא, דוד ביטן, מיקי זוהר, יואב קיש ואמיר אוחנה. ההתייעצות נקבעה לאור הפרסומים האחרונים בנוגע לפרשת הצוללות ודוח מבקר המדינה.



נתניהו ביקש מהשרים והח"כים להתגייס למאמץ תקשורתי כדי להדוף את הקמפיין הפוליטי המתוזמר נגדו, לדבריו, לפגוע בשלטון הליכוד. לדבריו, יש לו את כל ההוכחות החותכות לכך וציטט מתוך דוח המבקר קטעים המוכיחים לדבריו את טיעוניו.



הוא ביקש להתראיין בתקשורת ולהציג את העמדה "לנוכח ההתקפות על ממשלת הליכוד ועליו בנושא דוח המבקר". בפגישה הוא הקריא לח"כים ולשרים ציטוטים מתוך דוח המבקר, זאת כדי שישתמשו בהם.