שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס הערב (חמישי) לגילויים האחרונים בפרשת הצוללות ואמר כי "אין לי ספק שראש הממשלה צריך להתפטר". יעלון, שסיפר על הפרשה גם בראיון נרחב לאחרונה ב"מעריב", גלגל את עלילת הפרשה כפי שהוא מבין אותה ויכול לספר. 
"כשאני נכנס לתפקיד שר הביטחון, יש רעש על רכישת צוללת שישית", הסביר יעלון על הפרשה שנחשפה לראשונה ב"מעריב".  "לחץ של ראש הממשלה. יש זמזום. מיקי גנור, אבריאל בר יוסף. אחר כך, באופן מפתיע, אני מבין שראש הממשלה דורש 9 צוללות. אז היה פיצוץ בדיון עם הרבה נוכחים כשאמרתי שצריך רק חמש".

יעלון חזר וסיפר כי לאחר אימוץ עמדתו גילה במפתיע כי ראש הממשלה נסע לגרמניה לחתום על שלוש צוללות נוספות כנגד עמדת מערכת הביטחון. "פה מתחיל פיצוץ מאוד גדול שנגמר בטונים מאוד לא נעימים. אבל עכשיו, לאחר גילויים שונים, אני מגלה דברים שלא ידעתי והם השלימו לי את הפאזל. דוד שמרון, לא ידעתי בכלל שהוא מעורב למשל". 

יעלון סיפר כי "אני לא ישן טוב בלילה. מבחינה ציבורית הוא גמר. מבחינה פלילית – גם הנחקרים עכשיו נהנים מחמת הספק. המעורבות של ראש הממשלה ממוסמכת. איך ראש הממשלה לא ידע שהעורך דין הקרוב אליו גם יכסה עליו? מה שחוויתי בנושא הזה גורם לי להגיד בצורה ברורה – ראש הממשלה מושחת, ואני לא אומר את זה רק על פרשה 3000. אני משוכנע שראש הממשלה צריך להתפטר על רקע הדבר הזה".  

תגובת הליכוד: "חוסר האמינות של בוגי כבר הוכח כשגורמי האכיפה אמרו שדבריו אינם עולים בקנה אחד עם המציאות והגדירו את דבריו "רכילות חסרת בסיס". יעלון הגדיר את היחסים עם נתניהו "מצויינים" ואמר שהוא ראש ממשלה מצוין עד שנאלץ לעזוב את משרד הביטחון. הוא עזב אותו לא בגלל הקשקושים שלו על הצוללות אלא מכיוון שזה היה התנאי של "ישראל ביתנו" להצטרף לקואליציה ולהרחיבה. שיעלון יחפש דרכים אחרות לגרד את אחוז החסימה. בינתיים הדרך הזאת לא מוכיחה את עצמה".