בצל ההתפתחויות האחרונותבחקירות מקורביו, ולאחר עיכוב של יומיים בעקבותן, המריא הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקורו המדיני בצרפת ובהונגריה.



נתניהו יקיים מחר שיחות מדיניות עם נשיא צרפת עמנואל מקרון אחרי שהשניים ישתתפו בטקס הזיכרון במלאת 75 שנה למצוד של משטרת צרפת על יהודי פריז במלחמת העולם השנייה וגירושם למחנות ההשמדה.



בנוגע לשאלות האזוריות בהן ידונו, הנשיאות אמרה בתדרוך כי מקרון יבהיר לנתניהו את יחסה הבלתי מתפשר של צרפת כלפי איראן - במיוחד בכל הנוגע לעמדתה כלפי ישראל. הבהרה זו באה לאחר שבמהלך ביקורו של הנשיא טראמפ בפריז בסוף השבוע, באו לידי ביטוי חילוקי דעות בשאלת איראן. טראמפ הזכיר את איראן כאחד הגורמים המערערים את הסדר העולמי ומעודדים את הטרור, ומתח ביקורת על חברת טוטאל הצרפתית שחתמה לאחרונה על עסקת גז בשווי של יותר שמונה מיליארד יורו עם איראן למרות הלחצים האמריקנים. ישראל מודאגת מנוכחות איראנית בגבולה עם סוריה על רקע חלוקה אפשרית של אזורי ההשפעה בסוריה, ותבקש תמיכה מצרפת.





בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני, יביע מקרון את רצונה של צרפת להבטיח את בטחונה של ישראל ויחד עם זאת את דאגתה לאיום על פתרון שתי המדינות והגברת קצב ההתנחלויות. צרפת גם רוצה לעודד את חידוש המשא ומתן בין הצדדים.



הנשיא מקרון עצמו ושר החוץ איב לה דריאן אמרו ל"מעריב", כי צרפת תעלה הצעות לחידוש המשא ומתן אך לשאלה אם מדובר בהמשך תכנית ועידת השלום הבינלאומית של הנשיא הקודם הולנד, שניהם ענו באותן מלים "חכו ותראו".



מקרון הביע תמיכה "כל התכניות שעל הפרק", כולל זו של הנשיא טרמפ. הסכסוך הישראלי-פלשתיני לא עלה בשיחות טרמפ-מקרון. בתחום היחסים הדו-צדדיים יזכיר מקרון את "תמיכתה של צרפת בחילוניות ומלחמה בכל סוג של אנטישמיות".



בטקס באתר הזיכרון למגורשים יחנכו מקרון, נתניהו ומנהיגים יהודים גן לזכר הילדים היהודים שגורשו למחנות ואחר כך ישתתפו בטקס האזכרה השנתי למגורשים, שבו ישאו שניהם דברים, לצד ראשי הקהילה ונציגי משפחות הקרבנות. מן הטקס ייצאו שני הנשיאים פגשה בארמון האליזה שסיומה ימסרו הצהרות. לאחר מכן ימשיך נתניהו להונגריה.