מלך ירדן עבדאללה התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו בשישי בבוקר כדי להרגיע את הרוחות לאחר מתקפת הטרור בהר הבית. השיחה התקיימה לאחר שבישראל חששו כי הפיגוע בירושלים, שבו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן, יבעיר את השטח באופן שעלול לעורר אינתיפאדה שלישית. במהלך השיחה בין השניים גינה המנהיג הירדני את הרצח וקרא לישראל לפתוח מחדש את מתחם הר הבית, שנסגר מסיבות ביטחוניות עקב האירוע.



שיחת הטלפון הגיעה בעקבות שיחה דומה, נדירה ביותר, שניהל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם נתניהו. בשיחה גינה אבו מאזן את הפיגוע, ורה"מ הבטיח לו כי הסטטוס קוו בהר הבית לא ישונה.



לפני צאתו הלילה לצרפת ולהונגריה אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא יפתח מחדש לתפילה את מתחם הר הבית בהדרגה, תוך שהוא דוחה את ההאשמות על כך שישראל תשנה את הסטטוס קוו במקום, האשמה שהובילה בעבר להתקפות אלימות נגד ישראלים.



נתניהו. הבטיח למלך עבדאללה שהסטטוס קוו בהר לא ישונה. צילום: פלאש 90
נתניהו. הבטיח למלך עבדאללה שהסטטוס קוו בהר לא ישונה. צילום: פלאש 90



נתניהו טען לאחר המתקפה כי "שוחחתי עם ראשי מערכת הביטחון והנחיתי להציב גלאי מתכות בכניסה להר הבית. כמו כן, אנו מתכוונים לרכוש מצלמות אבטחה שיותקנו על עמודים מחוץ להר הבית, אשר יאפשרו לנו שליטה מלאה על הנעשה שם".



הוא הוסיף כי "לפני כניסת השבת, שוחחתי עם הוריהם של שני השוטרים שנרצחו בפיגוע, שלחתי להם חיבוק מכל אזרח ישראלי והשתתפתי בצערם הנושא. במקביל, הוריתי לפרק את סוכת האבלים שהקימו משפחות הרוצחים הבזויים".



כזכור, בשישי האחרון בסביבות השעה 7:10 פתחו שלושה מחבלים מאום אל פחם בירי לכיוון קבוצת שוטרים, זאת לאחר שהציבו להם מארב מתוכנן במקום. לאחר הירי המחבלים נמלטו לכיוון המסגדים בשטח הר הבית, ובתום מרדף אחריהם הם חוסלו. על גופותיהם נתפסו שני רובי קרל גוסטב ואקדח.