בעוד מערכת הביטחון דרוכה לקראת התפילות מחר, וראש הממשלה דן בהחלטה האם להסיר את המגנומטרים בהר הבית, התחדשו הערב (חמישי) העימותים בירושלים. עם סיום התפילה בהר הבית, החלו עשרות מתפללים ליידות אבנים ולהשליך בקבוקים לעבר השוטרים הפרוסים במקום וגרמו לפציעתם של חמישה שוטרים באורח קל. כוחות מג"ב פיזרו את הפלסטינים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לאחר קיום הערכת מצב מיוחדת בקריה, נתניהו כינס את הקבינט המדיני ביטחוני. 



בתוך כך, בכפר עיסאוויה יודו אבנים, בקבוקי תבערה ונורו זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוח משטרה ומג"ב. המתפרעים פוזרו על ידי הכוח.



החשש המרכזי הוא מהסלמה לקראת תפילות יום השישי מחר בהר הבית. זאת, על רקע המתיחות הקשה מאז הפיגוע הרצחני במקום לפני שבוע, בו נרצחו שני שוטרים בשבוע שעבר.

כזכור, בעקבות  העימותים הקשים במהלך השבוע בין המשטרה וכוחות מג"ב למתפללים מוסלמים, על רקע הצבת המגנומטרים בכניסה למתחם ובעקבות הודעת אנשי הווקף שהמסגדים יישארו סגורים היום, הודיע דובר צה"ל כי בתום הערכת מצב מטכ"לית, שהתקיימה היום, הוחלט כי חמישה גדודים ישמשו היום ככוח כוננות. 
בימים האחרונים הופעל לחץ כבד מצד שרי הימין בממשלה להשאיר את אמצעי הבידוק האלקטרוניים, בניגוד להמלצת השב"כ, שהזהיר כי הדבר עלול להלהיט את השטח עוד יותר. נתניהו צפוי להכריע הלילה בעניין. 
השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) הבהיר מוקדם יותר  כי הוא מתנגד נחרצות להסרת גלאי המתכות בהר. "האינטרס הביטחוני למנוע פיגועים עתידיים בעקבות רצון לחקות את מה שקרה, צריך לגבור", אמר. "צריך להמשיך ולהתקין אותם בכל הדרכים להר הבית. אם השב"כ מתנגד לאמצעי האבטחה – הוא צריך להציע חלופות, וזה לא קרה". עם זאת, ארדן סייג את דבריו ואמר כי "יש פה שיקולים שאני לא מכיר ובסופו של דבר ראש הממשלה יצטרך לקבלה".
במקביל נוצר אתמול עימות בין נתניהו לבין נשיא המדינה ראובן ריבלין, שבנסיון להביא להרגעת השטח שוחח אתמול טלפונית עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן - למרות התנגדות נתניהו ומשרד החוץ. מלשכתו של ריבלין נמסר כי הנשיא נענה לבקשתו של הנשיא הטורקי לקיים את השיחה על רקע המצב האזורי. בבית הנשיא הביעו צער על כך ש"גופים  האמורים גם הם להיות שותפים לאותה המשימה, מעדיפים להשחיר את פניו של הנשיא במקום לפעול למען טובת המדינה".
בשיחתם הבהיר הנשיא למקבילו הטורקי כי מתקפת הטרור שהתרחשה ביום שישי שעבר בהר הבית, מקום קדוש עבור כולנו, היא חציית קו אדום בלתי מתקבלת, המעמידה בסכנה את היכולת שלנו לחיות יחד. 
הנשיא הזכיר לארדואן כי לאחר מתקפות הטרור בטורקיה, מיהרה מדינת ישראל לגנות בתוקף מעשים נפשעים אלו וכי בארץ מצפים לשמוע גינוי דומה גם מטורקיה. זאת משום  שטרור הוא טרור בכל מקום בו הוא מתרחש - בירושלים, באיסטנבול או בפריז. 
הנשיא הדגיש כי ישראל שומרת ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים והוסיף כי הצעדים שננקטו בהר הבית נועדו לשמור על חיי האזרחים ולהבטיח כי מעשי טרור שכאלה לא ישנו. הנשיא הטורקי דרש שישראל תחזיר את המצב בהר הבית לקדמותו.