ביקורת באופוזיציה על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מהלילה (שישי) להותיר את ההחלטה על הצבת המגנומטרים בכניסות להר הבית בידי המשטרה, החלטה שמשמעותה השארת כלאי המתכות במקומם, כפי שהמליצה המשטרה. עיקר הביקורת היא על גלגול האחריות לעבר המשטרה. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר כי "קבינט שמקיים דיון, בטח לילי, בנושאים בעלי משמעות מדינית וביטחונית אמור להחליט ולא לגלגל אחריות למשטרה. אני מחזק את שוטרי משטרת ישראל וחיילי צה"ל ומאמין שיעמדו באתגר הביטחוני שניצב לפתחם".

ח"כ עמר בר-לב אמר כי "ממשלת ישראל נפלה לבור אותו כרו המחבלים, להפוך את המאבק מול הפלסטינים לכדי עימות בין האסלאם כולו לבינינו. נתניהו והקבינט ברחו הלילה שוב מאחריותם להנהיג ולקבוע מדיניות לאומית כאשר העבירו אחריות בעלת משמעות אסטרטגית למשטרה, המקבלת החלטות ברמה הטקטית, בעוד עמדתם המקצועית של השב"כ וצה"ל היא אחרת. בשעה זו שהשטח בוער, כפי שתכננו המחבלים, היה מקום לפעול להורדת הלהבות, לקבל החלטה קשה אך נבונה ולהסיר את גלאי המתכות".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה על החלטת הקבינט להשאיר את המגנומטרים בכניסה להר הבית כי "נתניהו וחבורה של חדלי אישים גלגלה את תפוח האדמה הלוהט הזה לפתחה של המשטרה, מתוך ידיעה ברורה שיש פוטנציאל נפיץ לאלימות והמצב עלול לצאת משליטה". לדבריה, המלצות צה"ל והשב"כ ברורות, התועלת הביטחונית במגנומטרים אינה שווה את הסיכון שבהצבתם. אבל נתניהו מעדיף את השיקול הפוליטי על פני השיקול הביטחוני, הוא רואה את הצל של בנט מאחוריו, ומגלגל את תפוח האדמה הלוהט לפתחה של המשטרה, מתוך ידיעה ברורה שיש פוטנציאל לאלימות ושהמצב עלול לצאת מכלל שליטה".
 

מנגד, שר התחבורה ומודיעין, ישראל כ"ץ, כתב בפייסבוק כי "'הר הבית בידינו'. על ריבונות לא מתפשרים. מדינת ישראל אחראית לשמירת החוק והסדר במתחם הר הבית. בניגוד למה שפורסם: הקבינט הביטחוני-מדיני החליט להמשיך ולהפעיל את כל האמצעים עליהם הוחלט בעקבות הפיגוע השפל, כולל השימוש בגלאי מתכות. משטרת ישראל אחראית ליישום מדיניות זו".
 

ואילו חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו) אמרה כי "כדי למנוע פיצוץ הבוקר בתפילות הר הבית, החלטת הקבינט הלילה על השארת המגנומטרים חייבת להיות מלווה בעבודה אינטנסיבית עם המנהיגות האזרחית המתונה במזרח העיר. הרוחות בוערות ועבודה מול המנהיגות יכולה להרגיע. יש מנהיגות כזאת שעבדתי מולה לפני שלוש שנים בהיותי סגנית ראש עיריית ירושלים בגל טרור שהיה אז בעיר. ירושלים היא עיר מורכבת, וככזאת הפתרונות עבורה צריכים להיות מורכבים. לכן רק פתרון משולב של בטחון ומלחמה בטרור ועבודה עם ההנהגה המתונה יאפשרו רגיעה".

כאמור, הקבינט הלילה את המלצת המשטרה להותיר את המגנומטרים במקומם. בעך הועדפה עמדת המטה הארצי על פני זו של השב"כ, שטען שצריך להסיר את גלאי המתכות משום שאלה עלולים להבעיר את השטח ולהביא לפרץ אלימות קשה בירושלים, ואף ביהודה ושומרון ומול הציבור הערבי-ישראלי. במקביל להצבת המגנומטרים, מונעת המשטרה הגעה של אוטובוסים ובהם מאות מתפללים מוסלמים לירושלים.

בהודעת משרד ראש הממשלה לאחר ישיבת הקבינט, נמסר כי "ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית ולשמירה על ביטחון המתפללים והמבקרים. הקבינט הסמיך את המשטרה לקבל כל החלטה על מנת להבטיח את הגישה החופשית למקומות הקדושים תוך שמירה על הביטחון והסדר הציבורי".

במסגרת היערכות המשטרה, ובעקבות הנחיות הדרג המדיני, החליטו במשטרה כי רק גברים בני 50 ומעלה יוכלו להיכנס לעיר העתיקה ולהר הבית. הכניסה לנשים תותר בכל גיל. בצד הבידוק הביטחוני, הדגיש מפקד מחוז ירושלים בפני כלל הכוחות הפועלים בגזרת המחוז את החובה לשמור על כבודם של המתפללים.