שר השיכון יואב גלנט (כולנו) היה אחד משני השרים בקבינט שהתנגדו להצבת המגנומטרים בכניסות להר הבית. הבוקר (ראשון), בשיחה עם דרור רפאל, לאה גולדין וספי עובדיה בתוכניתם ב-103FMעל סיפר על הצעדים הננקטים בכדי למנוע את האינתיפאדה הבאה: "יש לי אחריות קולקטיבית ביחד עם חברי הקבינט וראש הממשלה, אין פה עניין של דעת מיעוט מול הרוב, אלא של חיפוש הפתרון הנכון. המגנומטרים הם לא ביטחון לאומי, התכלית של הפעולות שלנו היא להביא לשקט במרחב ירושלים, הר הבית, יהודה ושומרון במטרה לייצב את המצב".





לדברי גלנט, "אני התנגדתי להשארת המגנומטרים ואף התנגדתי להצבתם מלכתחילה מסיבה פשוטה: המגנומטר, שהוא הדבר הנכון לצורך בידוק, משמש כיום את אויבינו, בתנועת החמאס, האחים המוסלמים ואפילו את אבו מאזן, על מנת להסית כנגדנו, להשאיר את הר הבית סגור, ליצור לחץ בקרב האוכלוסייה הערבית וכתוצאה מכך להביא להתפרצויות. בנוסף לכך, מי שמסתכל על הפרקטיקה ובוחן כיצד מעבירים עשרות אלפי אנשים דרך מגנומטרים, שרובם אינם רוצים לעשות זאת והשאר הם פרובוקטורים, מגלה שהדבר מייצר תורים ארוכים באופן טבעי".



לאה גולדין: "תושבי מדינת ישראל חווים טרור יום-יום ושעה-שעה ורגילים לשגרת המגנומטרים. זה חלק מההוויה שלנו. היהודים נכנסים דרך מגנומטרים לכותל. מה הסיפור? מדברים הרבה על הסתה אבל סוטים מהדיון האמיתי שהוא הטרור, הכניסו נשק להר הבית וירו לשוטרים בגב".



דרור רפאל: "יכול להיות שבהר הבית, כמו בכביש, צריך להיות יותר חכם מצודק".



לאה גולדין: "אני לא יודעת אם אנחנו חכמים. אנחנו נותנים לטרור לנהל לנו את החיים. המגנומטרים הם לא הסיפור, צריך לדון על כיצד מונעים את הטרור".



השר גלנט התייחס לדברים: "קודם כל צריכים להחזיר את הסדר למקומו. אנחנו נמצא פתרונות חלופיים למגנומטרים, לא מפני שבדיקה במגנומטרים היא לא דבר נכון גם במגרש כדורגל, מסגד או קניון, אלא מכיוון שהמגנומטר הפך לתכלית העניין וגורם לכך שהאוכלוסייה מוסתת ואיננה נכנסת להר הבית. כתוצאה מכך עלולות להיווצר התפרצויות גדולות יותר. יש לזכור את העוצמה שיש בהר הבית. אנחנו נמצא פתרונות חלופיים, בין אם במצלמות או בדרכים אחרות. מגנומטר הוא מקום ספציפי שדורש מאדם לעבור דרכו. כשהייתי מפקד אוגדת עשה לפני 20 שנה, כל בוקר הוצאנו 25 אלף פועלים לישראל. זה לקח ארבע שעות והיה בשיתוף פעולה עם הפועלים והפלסטינים בצד השני. אם אתה תכפיל את המספרים של הר הבית תגיע מהר מאד להבנה שהדבר הזה לא אפשרי. לכן צריך למצוא פתרון חלופי ואני מניח שלעניין הזה יימצא פתרון. אנחנו נדע מה לעשות".



לאה גולדין, אמו של סרן הדר גולדין שנהרג במבצע צוק איתן וגופתו עדיין נמצאת בידי חמאס, שאלה את גלנט מה יאמר לחיילים המתגייסים כיום לצה"ל בידיעה שישנם חיילים חטופים בעזה כבר שלוש שנים. השר השיב לה: "אני חושב שבמדינת ישראל יש חובה עליונה להחזיר כל חייל באשר הוא, לא משנה מה הייתה משימתו, בין אם הוא בחיים ובין אם לא בכל דרך. האחריות היא על ממשלת ישראל והמשימות מוטלות על גופי הביטחון. לא את כל המשימות אפשר להשיג בלוח זמנים מיידי. אנחנו צרכים להביא את העניין הזה לפתרון. אני לא חושב שיש פה עניין של הרתעה, אני חושב שצריך להבין שלצד השני יש כוחות משלו ויכולות משלו. אני נלחמתי בערבים כל חיי במשך 35 שנים. הם נלחמים עד מוות. לא כל עם מוציא מתוכו מחבלים מתאבדים. אסור לזלזל בעיקשות שלהם, בכוח הרצון שלהם ובחתירה שלהם להישגים. זה אויב עיקש ואנחנו צריכים ללמוד איך להכריע אותו. זה קשור גם בהעזה, גם בנחישות וגם בהתמדה. אנחנו נדע מה לעשות בנידון".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן