השר צחי הנגבי (ליכוד) אמר הבוקר (ראשון) כי "המגנומטרים ישארו בהר - אם הפלסטינים לא רוצים להיכנס שלא יכנסו". הוא הוסיף בראיון בגלי צה"ל: "אנו מציבים מתקנים שמפחיתים במידה משמעותית פגיעה פוטנציאלית לכן אנו צריכים לעמוד על שלנו". לדבריו, כניעה לקבלת הדין של הפורעים הבריונים והמתלהמים יכולה להביא לתבערה. "קיר הברזל זה תנאי האבטחה שאנו חושבים שהם יעלים למקום", הסביר.



הנגבי הוסיף: "אתם רוצים להכנס להר תכנסו דרך מתקני בידוק, אתם לא רוצים תפרשו את המחצלות ותתפללו". הוא סיכם בראיון "זו הבירה שלנו אנו מאפשרים לכם לשמר זכויות דתיות עד שאתם לוקחים נשק ויורים בנו".



בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת שרי הליכוד הקודמת לישיבת הממשלה, כי "מאז תחילת האירועים קיימתי סדרה של מפגשים והערכות מצב עם כל גורמי הביטחון, כולל הגורמים בשטח. אנחנו מקבלים תמונת מצב עדכנית וגם המלצות לפעולה ואנחנו פועלים בהתאם. אנחנו מנהלים את זה בקור רוח, בנחישות ובאחריות - וכך נמשיך לעשות כדי לשמור על הביטחון. אני מצפה גם מכם לנהוג באחריות המתבקשת".


נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "חברי הממשלה ואני משתתפים באבלה הכבד של משפחת סולומון. יוסף, חיה ואלעד נרצחו בידי חיית אדם מוסתת בשנאת יהודים". הוא ציין כי "כוחות הביטחון פועלים ככל שנדרש בשטח, כל העת. ביתו של המחבל השפל ייהרס בהקדם האפשרי. אנחנו פועלים גם נגד גורמי הסתה שהסיתו למעשי רצח וגם מפארים אותם". הוא טען כי מאז תחילת האירועים קיים "סדרה של מפגשים והערכות מצב עם כל גורמי הביטחון, כולל הגורמים בשטח. אנחנו מקבלים מהם תמונת מצב עדכנית וגם המלצות לפעולה, ואנחנו מחליטים בהתאם. אנחנו מנהלים את זה בקור רוח, בנחישות ובאחריות, וכך נמשיך לעשות כדי לשמור על הביטחון".
 

חבר הכנסת טלב אבו ערר (הרשימה המשותפת) ציין כי הוא מתנגד לפתרונות החלופיים למגנומטר. "הפתרון המקובל הוא סיום הכיבוש בכלל ובעיקר במתחם מסגד אל-אקצא שמשתרע על 144 דונמים, שהוא מקום קדוש למוסלמים בלבד, ומי שאמור לנהל אותו הוא הווקף ולא ישראל", אמר, "לפי ההסכם עם ירדן, וישראל מחויבת לשמר את הסטטוס קוו במקום, ולכן הווקף וגם אנחנו נגד כל שינוי כמו הצבת מגנומטרים או מצלמות או כל דבר אחר".

לדבריו, המדיניות שנוקטת ישראל במסגד בימים האחרונים היא שהתסיסה את האזור. "נתניהו וממשלתו מסכנים את האזור למרות שהוא מאוד נפיץ ורגיש, כדי לשרוד בצל השחיתות והחקירות", טען, "כדי לנצח את בנט שמתחרה איתו. אי אפשר להחזיר את השקט לאזור שכולנו רוצים, אלא בהסרת כל האמצעים שבהם נוקטת ישראל במסגד אל-אקצא".