יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס היום (ראשון) להקפאה עליה הכריז ביחסים עם ישראל עקב הצבת המגנומטרים בהר הבית. מחמוד עבאס טען כי ההחלטה כוללת גם את התיאום הביטחוני מול ישראל, ואמר: "הודענו על עמדה חד משמעית, בעיקר בעניין התיאום הביטחוני. ההחלטה הזו לא קלה בכלל, אך על הישראלים לדעת שהם בסופו של דבר מי שיפסידו, כי אנחנו עושים הרבה להגנה על הביטחון שלהם ושלנו. אנחנו משוכנעים שיש להילחם בטרור בכל מקום, אך יש להסיר את המגנומטרים", אמר. 

עבאס אמר את הדברים במוקטעה ברמאללה, בכינוס של מדענים פלסטינים. "לא נאפשר את המשך השערים האלקטרונים", אמר עבאס בהתייחס להסדרי הביטחון החדשים בהר הבית, שהוצבו לאחר פיגוע הטרור הקטלני בו נרצחו שני שוטרים. "הריבונות היא זכותנו המלאה, ואנחנו צריכים לפקח על אל-אקצא ולעמוד על שעריה. אין זכות להציב את המגנומטרים האלה. נפסיק אותם ואת הפריצות שמבצעת ממשלת ישראל לכל ערי הגדה".
כזכור, ביום שישי אירע פיגוע קשה בחלמיש, במהלכו נרצחו שלושה בני משפחה בחדירה ליישוב. זמן קצר לפני כן הצהיר מחמוד עבאס על הקפאת היחסים עם ישראל, הכוללים תיאום ביטחוני נרחב בין הרשות לצה"ל ביהודה ושומרון. המטכ"ל כינס ישיבת חירום והחליט על תגבור הכוחות באיו"ש. 

בנאומו ביום שישי אמר עבאס:  "מזרח ירושלים היא בירת העם הפלסטיני - נפעל לשחררה מהכיבוש לצד שאר אדמותינו". מוקדם יותר במהלך היום זימן אבו מאזן את חברי הוועד של ארגון פת"ח לישיבה דחופה ברמאללה כדי לדון במהלכים של ישראל וככל הנראה זו אחת ההחלטות שהתקבלה. במקביל, על פי דיווחים בארצות הברית, פנה יו"ר הרשות לגורמים אמריקאיים בדרישה שיתערבו בדחיפות במצב. דוברו של אבו מאזן אישר את הדברים וטען כי דיבר עם יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר והבהיר כי המצב עלול להחמיר.