ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, התייחס הבוקר (שני) בראיון לגל"צ לאירוע בירדן בו איש אבטחה בשגרירות ירה בפועל שניסה לדקור אותו ולמשבר סביב הר הבית. ברק קשר בין המקרים ואמר כי המצב עם ירדן נמצא ברגישות יתרה נוכח האירועים האחרונים. "למלך עבדאללה זה דבר לא פשוט וזה בטח לא פשוט מבחינתנו. צריך לקוות שהממשלה תצא ממלכודות שחכם לא היה נופל אליה. כשעניין משעל הסתבך אז הסוף היה ששוחרר שייח יאסין. סדר העדיפויות ברור: ביטחון אישי של האזרחים. התביעה לחקור את המאבטח שם עלולה להיות דבר שהירדנים לא ירדו ממנו".

ברק הוסיף ודיבר על משבר המגנומטרים בהר הבית ואמר כי "האינטרס הישראלי הוא למנוע עימות מורחב. חשוב לא למוטט את החזית האזורית מול איראן שירדן היא חלק משמעותי ביותר בתוכה. אני מזכיר שבשרונה ודיזינגוף אין מגנומטרים. ואי אפשר להפוך אותם לאביזרי קדושה. אפשר להבחין בפירוש שלא הייתה מחשבה תחילה על הצבתם, היה שם חיפזון שלא מתאים לאנשים שכבר נחשפו לרגישות בהר הבית. הקבינט מתנהל בשבועות האחרונים בצורה לא בוגרת".

כשנשאל על כך שהשרים ארדן ודרעי תמכו בהצבת הגלאים ענה כי "שניהם נחשפו לא פעם כמי שאומרים דבר אחד, ולאחר תחקיר התגלה שזה לא כך, אני חושש שהדיווח של ארדן לוקה בפייק ניוז".

מתפללים מוחים על האבטחה, הר הבית. צילום: מרק ישראל סלם


ברק מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו. "ראש הממשלה הוא עם ניסיון והיה צריך לטפל באירוע הזה בצורה מושכלת. חושב שהממשלה עושה טעות קשה כשהם מגלגלים את האחריות על הירדנים. לא מציע לממשלה להפוך את הירדנים ככתובת שמאשמים אותה בכל ההתנהלות הזאת. נתניהו מנהל את האירוע כמו פרשת משעל ומנהרת הכותל", תקף.

על התאמתו של היושב ראש החדש של מפלגת העבודה אבי גבאי לתפקיד ראש הממשלה ועל חוסר ניסיונו לעומת הפוליטיקאים הוותיקים אמר ברק: 
"אין אף אחד בקבינט עם נסיון בטחוני ממשי. אבי גבאי מביא איתו שכל ישר, מגלה את התכונה הכי חשובה למנהיגות, יכולת להסתכל על הדברים בצורה עניינית, אם היו מסתכלים על הדברים כך היו מקשיבים לאנשי מערכת הביטחון". 

על פרשת הצוללות אמר ברק: "אין לי ספק שהאדמה רועדת. גורמי אכיפת החוק צריכים למצות את החקירה כמה שיותר מהר. צריך לפעול בכל הכוח כדי לברר את הפרשות עד הסוף. חייבים לחקור בכל הכוח ולמצות את הדבר הזה. היה דיון בתקופתי כשר ביטחון על חמש או שש צוללות ואני חשבתי שצריך שש. הבאנו את זה בשרשרת דיונים מסודרת ושם התקבלה ההחלטה. החקירה היא על הצוללות השבע, שמונה ותשע. כשעו"ד של רה"מ מייצג מספנה זה שערורייה. לא יכול להיות שכולם עמוק בפלילים ורק רה"מ נקי. זו תופעה מוכרת מהסנדק. צריך לומר מושחתים נמאסתם".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ברק: "מצופה מראש הממשלה הכושל בתולדות מדינת ישראל - שברח מלבנון, הפקיר למוות את מדחת יוסוף ולא עשה דבר מול הלינץ׳ ברמאללה, להיות קצת יותר צנוע כשהוא נותן עצות. ברק ימשיך לצייץ ולפרסם קטעי וידאו מבוהלים וראש הממשלה נתניהו ימשיך לשמור על ביטחון ישראל בנחישות ובקור רוח".