סערה בכנסת: פוצץ היום (שלישי) הדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת העוסק בנושא תקנות דחיית שירות לבני ישיבות. נציגי משרד הביטחון ביקשו מהוועדה לאשר תקנות שיאפשרו לשר הביטחון להסיר מרשימת ישיבות ההסדר, ולמעשה לסגור ישיבות הקוראות לאלימות או הסתה נגד חיילי צה"ל או קוראות לסירוב פקודה על ידי ראש הישיבה או הסגל הבכיר שלה.
 
הסערה בוועדת חוץ וביטחון
נציגי  הבית היהודי בדיון, חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם רפאלי התנגדו לתקנות בתוקף והסבירו כי הם רוצים למנוע חזרה על המקרה בו ניסה שר הביטחון ליברמן להדיח את ראש ישיבת עלי הרב לוינשטיין שיצא נגד שרות בנות בצה"ל.
ח”כ מוטי יוגב אמר כי "לא משנה אם זה עלי או ישיבת גור - כמו שאי אפשר לסגור קתדרה באוניברסיטה בגלל מישהו שסטה, כך גם בישיבות. ראש הישיבה יהיה מטופל אבל לא סוגרים את המסגרת".

מנגד, יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב תמך בדרישת משרד הביטחון. בשל המחלוקת והסערה שהתחוללה בדיון החליט יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר לסגור את הדיון ולמקום הוזעק יו"ר הקואליציה דוד ביטן, בניסיון להגיע להבנות שיאפשרו את חידוש הדיון.
 
בעקבות פיצוץ הדיון אמר ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד: "אסור שאי אפשר יהיה לשלול את הפריבילגיה של דחיית שירות מישיבה שראשיה פועלים באופן גלוי ובמוצהר נגד השירות ונגד חיילי צה"ל. העמידה של סיעת הבית היהודי להגנתם של רבנים הקוראים לסירוב פקודה, היא חרפה למפלגה שמדברת על חשיבות השירות בצה"ל".