לא רק בפרלמנט הירדני. הח"כים הערבים עוררו היום (שלישי) מהומה במליאת הכנסת בעקבות שחרורו של המאבטח שנפצע בתקרית במגורי הישראלים בעמאן שכתוצאה ממנה נהרגו שני אזרחי ירדן. חבר הכנסת טלב אבו ערער (הרשימה המשותפת) אמר כי "לולא מסגד אל אקצא, לא היה המלך משחרר את הרוצח שרצח שני ירדנים בדם קר", וגרר תגובות נזעמות מצד חברי כנסת רבים.


יו"ר הכנסת יורי אדלשטיין הגיב לאבו ערער בסוף נאומו: "שכחת לציין שלפני זה המאבטח נדקר במברג". חברת הכנסת ענת ברקו (ליכוד) הגיבה גם היא ואמרה: "מפריע לו שהמאבטח לא נרצח ונשאר עוד יהודי חי, זה מה שמפריע".

מוקדם יותר, יו"ר מפלגתו של אבו ערער, חבר הכנסת איימן עודה תקף את ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "ראש הממשלה מהלל בערבית את מי שנתן לו את הסולם לרדת מהעץ. שני הירדנים ששילמו בחייהם, אחד אפילו הממשלה מודה שחף מפשע, לא מפריעים לחגיגות", אמר.



חבר הכנסת יהודה גליק תקף את ההסתה של חברי הכנסת הערבים בעקבות האירועים בהר הבית. "ראינו נציגים של הרשימה המשותפת מסתובבים בעיר העתיקה, בפרובוקציה, בהתססה, במקום לבוא ולקרוא לציבור: תכבדו, תביאו שלום למקום שאמור להיות מרכז עולמי לשלום. אני רציתי להאמין שאפשר לחיות פה בדו קיום, אני עדיין מאמין שאפשר. אני קורא לציבור המוסלמי בישראל: תבחרו מנהיגות מתונה, מנהיגות אחראית ולא מנהיגות שכל עניינה שסע, שכל עניינה לקרוא לאדם שהגן על עצמו רוצח", אמר.

מהומות בפרלמנט הירדני עקב שחרור המאבטח

כזכור, על רקע שחרורו של המאבטח הישראלי זיו, שחזר לארץ לאחר שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המלך עבדאללה, החליט יו"ר הפרלמנט הירדני, עאטף טראונה, לנעול את ישיבת הפרלמנט, לאחר ויכוחים נוקבים בין חבריו במחאה על החלטת הממשלה בממלכה בסוגיה זו.



חברי פרלמנט מחו בקולניות על דברי שר הפנים ראלב זועבי, והאשימו את הממשלה "בקנוניה בפרשת השגרירות", כאשר אחדים מהם אף יצאו מהישיבה בהפגנתיות. את המחאה הקולנית הובילו חליל עטייה וחאלד פנאטסה.
 
במהלך הישיבה אף בכה חבר הפרלמנט עבד אל-כרים דגמי, תוך שהוא מדגיש כי שחרור המאבטח הישראלי הוא פגיעה בכבוד הירדנים כולם, מאחר והוא ירה בדם קר בשני אזרחים של הממלכה. בדף הפייסבוק שלו הגיב חברו: "הדמעות שלך יקרות לנו. אמת, הגענו לשיא של רמיסת כבוד כאשר לאחר רצח שני אזרחים ירדנים בדם קר, נתניהו מקבל את פניו של הפושע ומברך אותו".