ראש הממשלה הכחיש הערב (שלישי) דיווח כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דרש ממנו להסיר את המגנומטרים בהר הבית. לפי דיווח של כלי התקשורת החרדי "במשפחה", שליחו של טראמפ לישראל, ג'ייסון גרינבלט, אמר אתמול נתניהו בפגישה כי השארת גלאי המתכות "תבעיר את המזרח התיכון" ואמר כי הנשיא מבקש להסירם באופן מיידי. דוברו של נתניהו אמר לאחר מכן כי הדיווח אינו נכון.

בהודעה על ההחלטה להסיר את גלאי המתכות כתב ראש הממשלה נתניהו הליילה כי הוא "מודה לנשיא טראמפ שהנחה את יועצו ג'ארד קושנר ושלח את שליחו ג'ייסון גרינבלט לאזור,  לסייע במאמצינו להביא את צוות השגרירות הישראלית הביתה במהירות".

לפי דיווח הא-שרק אל אווסת הלונדוני לפני חמישה ימים, לחץ חזק שהופעל על ידי סעודיה וירדן הביא להתערבות של ארצות הברית המשבר הר הבית.  לפי הדיווח, התרחשו מגעים מאחורי הקלעים בנושא, זאת לאחר שסעודיה ביקשה בתקיפות מהבית הלבן להפעיל לחץ על ישראל על מנת להביא לקץ הפרשה, כאשר במקביל, ירדן מנהלת מגעים על הממשלה בנושא

"לפי המידע שבידינו המועד האחרון להסרת המגנומטרים, שנתנו האמריקאים לישראלים, הוא היום בערב", אמר הגורם, שצוטט כאמור לפני חמישה ימים, ואשר הוסיף: "האמריקאים לחצו על ישראל והציגו פשרה, לפיה שערי הבידוק יוסרו בתמורה להמשך פעולות אבטחה אלטרנטיביות במקום".