יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא היום (שלישי) לפלסטינים במזרח ירושלים להחזיק מעמד, והדגיש כי יש להשיב את המצב במסגד אל-אקצא לקדמותו מלפני ה-14 ביולי. בפתיחת ישיבת ההנהגה הפלסטינית במוקטעה שברמאללה, אמר יו"ר הרשות כי אין להסתפק בהסרת המגנומטרים והדגיש את תמיכתו המלאה בווקף ובחכמי הדת, שהודיעו מוקדם יותר שאינם נכנסים להתפלל במסגד, אלא לאחר הכנת דוח מפורט על "הפגיעות הישראליות", כלשונם.



בפנייה לפלסטינים במזרח ירושלים, אמר אבו מאזן: "אנחנו איתכם בכל מה שעשיתים ותעשו. אתם גאוותנו, מאחר ואתם דואגים לאל אקצא שלכם, לאדמתכם, לכבודכם, לעם שלכם, לדת שלכם ולמקומות הקדושים לכם. זוהי התשובה לכל מי שפגע במקומות הקדושים לנו, וכל מי שרוצה לשחק בהם".



"ירושלים לנו, היא בירתנו, היא הריבונות שלנו, ולכן מה שאתם עושים הוא הנכון. התקומה שלכם היא תקומת איש אחד שדוחה כל הפעילויות של ישראל. אנחנו תומכים בכם ונמשיך לתמוך בכם", הוסיף.



המהומות בהר הבית. צילום: פלאש 90



אבו מאזן הדגיש בדבריו כי ישיבת ההנהגה הפלסטינית הוקדמה לאור המצב, וטען כי "ממשיכים בהקפאת התיאום הביטחוני, ממשיכים להגן על המקומות הקדושים, ואנו נבחן את מה שהיה עד היום כדי להחליט מה יהיה לגבי העתיד".



"כל מה שישראל חידשה במציאות מאז ה-14 ביולי עד היום הזה, יש להסירו לאלתר. אז, ירושלים תחזור להיות טבעית - ורק אז נחדש את היחסים בינינו לבין הישראלים", אמר.



כזכור, החל משעות הבוקר המוקדמות, החלו בהסרת המגנומטורים בכניסה להר הבית ואת מקומם יחליף בידוק ביטחוני קפדני ידני, מעבר דרך שרוולי האבטחה והמצלמות שהותקנו בסמוך לכניסה להר הבית, זאת בעקבות החלטת הקבינט המדיני- ביטחוני שהתקבלה הלילה.