ועדת האתיקה של הכנסת נזפה היום (שלישי) באופן חמור בחבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) לאור התבטאויות חריפות שהביע לאחרונה כנגד חבריו למשכן, אותן הגדירה כהתבטאויות שיש בהן "ניבול פה, הכפשה וביזוי". בין השאר אמר ח"כ חזן כי יש לחברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) "חיוך מכוער" וכי "נמחק לך אותו מהפרצוף".
על פי הטענות, חזן כינה את חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) "סתם שפיר" וקרא כלפיה בישיבה בוועדת הכספים כי היא "צועקת כמו תרנגולת". על כך הגיב חבר הכנסת ואמר כי שפיר בעצמה כינתה אותו בכינויים קשים ומעליבים והוא לא רואה בדברים בעיה כלשהי.

עוד נטען, כי חזן איחל לחבר הכנסת לשעבר באסל גטאס (הרשימה המשותפת) "להיאנס בכלא" וכמו כן, הוגשה נגדו קובלנה על ידי האגודה למען הלהט"ב והחוג הגאה במפלגת העבודה על האמירה כלפי גאטס - "תשתדל לא להפיל את הסבון", שעליה נכתב כי יש בה שימוש במרכיבים הומופוביים ומבזים. חזן הגיב לטענה זו ואמר כי דבריו התייחסו לאונס, ולא למערכת יחסים להט"בית מקובלת, ולכן אין בכך קשר לקהילה הגאה.
 
כינה אותה "סתם שפיר". צילום: פלאש 90

בהחלטת הוועדה נקבע כי התבטאויותיו של חזן "חוצות את הגבול שבין הבעת דעה, גם אם חריפה, לבין התבטאויות בשפה נמוכה ופוגענית, בהשתלחות אישית ולעתים אף בלשון איומים". כאמור, הוחלט להטיל על חזן נזיפה חמורה בשל אי שמירת כבוד הכנסת וחבריה והפרת כללי האתיקה.

כזכור, לפני כחודש ועדת האתיקה החליטה להרחיק למשך שבוע את אורן חזן מדיוני מליאת הכנסת והוועדות שלה משום שהפר את כללי האתיקה, בכך שהפריע לראיון שהעניקה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) במהלך הפגנה של מפלגתה וארגון שוברים שתיקה בקריית אונו.