ישראל מתכוונת לפצות את משפחתו של הרופא הירדני ד"ר בשאר חמארנה, שנהרג בתקרית הירי במתחם שגרירות ישראל בעמאן ביום ראשון. מגעים ראשונים על כך התקיימו כבר מיד לאחר התקרית, ונציגי ישראל רמזו לעמיתיהם מירדן כי הם ישקלו אפשרות זו בחיוב מיד לכשיסתיים המשבר עם חזרתם לארץ של זיו, המאבטח שהרג את תוקפו ואת ד"ר חמארנה, ושל צוות השגרירות הישראלית.



הרופא הוא בן למשפחה ירדנית מכובדת ובעלת קשרים עם בית המלוכה ההאשמי. הסכמת ד"ר חמארנה, בעל הנכס, להשכיר את המבנה למשרד החוץ לא הייתה יכולה להתקבל בלי אישור של בית המלוכה, במיוחד על רקע העוינות הגדולה לישראל בציבור הירדני. חוזה השכירות נחתם לפני שנים רבות, והקשרים בין אנשי השגרירות לרופא היו טובים.



יצוין כי ב־1997 פיצתה ירדן, בהוראה ישירה של המלך חוסיין, את משפחות שבע התלמידות שנהרגו בידי חייל ירדני שפתח עליהן באש במהלך סיור באזור הגבול שבין שתי המדינות בעמק הירדן. בעקבות התקרית הגיע המלך חוסיין במיוחד לישראל, נפגש עם המשפחות, כרע על ברכיו, התנצל והורה על תשלום הפיצויים.



בתוך כך, מבירור ראשוני של התקרית בעמאן עולה כי המאבטח פעל כשורה. הוא הופתע כשנדקר פעמיים בגבו מהמברג של הפועל, מוחמד ג'וודאת (17), שהגיע לדירה במתחם כדי להתקין רהיטים. זיו המופתע נפל על גבו והתוקף נפל עליו.



כשזיו הסתובב כדי לשלוף את אקדחו הוא נדקר בשלישית, בחזהו. למרות זאת הוא הצליח לשלוף את האקדח וירה שני כדורים, על פי התרגולת. לרוע המזל נמצא הרופא בקו האש שלו, ונפגע יחד עם המחבל הדוקר.