"כל מחבל צריך לסיים עם כדור בראש", כך אמר הערב (רביעי) חבר הכנסת אורן חזן, חבר ועדת החוץ והביטחון, לאחר שהגיש את הצעת החוק שלו לתיקון חוק העונשין, שמטרתה לספק הגנה משפטית למי שיבצע וידוא הריגה במהלכו של אירוע טרור. על פי ההצעה, במסגרת הסייגים לאחריות הפלילית יתווסף צידוק נוסף של פעולת הריגה כלפי אדם שנסבר לגביו כי הוא מהווה סיכון לחיי אדם, תוך כדי או בסמוך להתמודדות עם פעולת איבה או אירוע טרור וזאת לשם הצלת חיי אדם.



חזן הסביר כי "רבות מדובר בסוגיית עונש מוות למחבלים, אך הבעיה הקשה והאקוטית יותר עמה אנו נאלצים להתמודד, במיוחד מאז פרוץ פרשת אלאור אזריה, היא ההססנות של גורמי ביטחון ואזרחים מן השורה, לבצע מהלך של וידוא הריגה כלפי מחבל, גם כאשר הדבר עלול להוביל לסיכון מיותר לחלוטין של חיי אדם נוספים, וזאת בשל החשש כי הדבר עלול להוביל להעמדה לדין פלילי".



אלאור אזריה. לפי ח"כ חזן החוק החדש הכרחי בעקבות פרשת החייל היורה. צילום: פלאש 90
אלאור אזריה. לפי ח"כ חזן החוק החדש הכרחי בעקבות פרשת החייל היורה. צילום: פלאש 90



הוא הוסיף כי "חיים עלולים להיקטף בשבריר של שנייה כתוצאה מתגובה מאוחרת במהלך אירוע טרור, ולכן תיתכנה גם טעויות. כדי למנוע את 'אפקט אזריה' הגורם לכוחות הביטחון ולאזרחים להסס מלנקוט פעולה מהירה מול מחבלים באירוע טרור, היסוס אשר יכול לקפח את חייהם או את חיי אחרים - יש לשחררם מאחריות פלילית בנסיבות הללו".