מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה ראשונה את חוק ירושלים, התיקון ל"חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל", שנועד למנוע את חלוקת ירושלים בעתיד ולהעביר שטחים בבירה לידי גורם זר. בעד הצעת החוק, אותו יזם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, והובילה יו"ר הסיעה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, הצביעו 51 ח"כים ו-41 התנגדו. על פי ההצעה כל ויתור עתידי על חלקים בבירה יהיה טעון רב של 80 חברי כנסת. כדי להגדיל את סעיף הרב יהיה צורך ברוב של 61 ח"כים.



המשך תהליך אישור החוק יימשל עם פתיחת המושב הבא, לאחר החגים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לח״כ יואב קיש על תמיכתו בחוק ״ירושלים רבתי״ והנחה אותו להביא את החוק להצבעה בתחילת המושב הבא.



באופוזיציה טענו כי מדובר במחטף שלא מאפשר לחברי הכנסת לדון בחוק בצורה רצינית. מרכזת האופוזיציה, מרב מיכאלי, טענה כי "הבית היהודי מבזה את ירושלים בהצבעה במחטף ועוד בימים כל כך נפיצים". 



ח"כ מועלם רפאלי לא הסתירה את מטרתו האמיתית של החוק ואמרה אתמול: "לא ראוי שירושלים תהיה על שולחן המשא ומתן וחלק מסדר יום של תהליך מדיני. אין לי בעיה לומר גם כאן – אנחנו מתנגדים שיילקח חלק מבירת ישראל ויהפוך לבירתו של מדינת טרור. החוק נועד לסתום את האפשרות הזאת".