חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס הבוקר (חמישי) לאמירותיו האחרונות של נשיא טורקיה ארדואן ואמר כי "הגיע הזמן, באופן כללי, להפסיק להתרפס בפני הטורקים שבאים ובועטים בו כל פעם מחדש". הוא הסביר: "צריך להגיד להם - אוקיי הבנו, ועכשיו אנחנו ננהל מדיניות משלנו".



לפיד ציין כי החל מעכשיו תהיה תמיכה "במדינה כורדית עצמאית וגם הכרה בשואת העם הארמני . צריכים לעשות את כל הדברים שנמענו מהם כשעוד היו לנו יחסים טובים עם טורקיה, ולא יהיו לנו". לדבריו, צריך לוותר על החלום של הסכם צינור גז לטורקיה. "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות תלויה בצרכן שהוא למעשה הפך למדינה או עוינת או סמי עוינת".



חבר הכנסת הוסיף: "לא צריך לנתק את הקשרים ולסגור את השגרירות שלנו במדינה". הוא סיכם כי "אנחנו צריכים להמשיך לעבוד גם עם מדינות פחות ידידותיות, אבל הטורקים צריכים לדעת שהם לא יכולים לבעוט בנו ואנחנו חוזרים לבקש עוד".


כזכור, ארדואן אמר אתמול כי על ישראל "לשלם מחיר" על ההחלטה לשנות את הסדרי הביטחון בהר הבית. "ישראל, שלא מראה שום כבד למסגד אל-אקצא ולכיפת הסלע, תסבול מהכי הרבה נזק בעקבות העניין", אמר ארדואן בשיחה עם חברי פרלמנט ממפלגתו. ארדואן אמר את הדברים למרות ההחלטה להסיר את המגנומטרים במקום, וטען כי "שמעתי את ההחלטה של ישראל להסיר את גלאיי המתכות, ואני מקווה שהדברים ימשיכו מכאן. אנחנו מצפים מישראל לקחת צעדים כדי להביא שלום לאזור". 
 
הרגעת המתח בירושלים עם הסרת המגנומטרים לא הביאה לרגיעה בטורקיה, שם נערכו היום כמה הפגנות. לפי אמצעי תקשורת מקומיים, מפגינים פרצו דלתות של בית כנסת מקומי והשליכו אבנים לתוכו. ארדואן ביקש להרגיע את הרוחות וקרא לתקיפה אתרים קדושים "טעות גדולה".