"עונש מוות למחבלים זה דבר שהגיע הזמן לעשות", כך הצהיר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור ניחום אבלים שערך אצל משפחת סלומון שקרוביה נרצחו בפיגוע בחלמיש בשבוע שעבר. "זה מעוגן בחוק, צריך פה אחד של השופטים, אבל הם רוצים גם לדעת את עמדת הממשלה. ועמדתי כראש ממשלה, במקרה כזה, של רוצח שפל כזה, צריך להוציא אותו למוות. צריך פשוט, שלא יחייך יותר".  



נתניהו ורעייתו במהלך ביקור אצל משפחת סלומון
נתניהו ורעייתו הגיעו לבקר את משפחת סלומון לכבוד טקס ברית שערכה, שהתקיים בישוב אלעד, סמוך לביתו של אלעד, הבן שנרצח בנווה צוף בשבוע שעבר, בו יושבת המשפחה שבעה.

נקרא על שם הסב יוסף שנרצח


מלבד ראש הממשלה ורעייתו, הגיעו מאות להשתתף במעמד הברית. "לא האמנתי שבאירוע של בני בכורי שכל כך חיכיתי לו, נחגוג עם חצי מדינה". אמר שמואל, האב הנרגש, ששכל את אביו, אחיו ואחותו בפיגוע, "במקום לשמוח שמחה שלמה - היא מהולה בדמעות ואנו בבגדי האבל שלנו. בחרנו בחיים, ובמיוחד בימים נוראים אלה אנו בוחרים בתקווה ולא בייאוש. בוחרים באחדות ולא בפילוג. בשמחה ולא בעצבות. בננו בחר עבורנו בחיים".

הברית של משפחת סלומון. צילום: אבשלום ששוני


סלומון הוסיף: "בננו ניתן לנו במתנה יום לפני שחרבו חיינו. בחרנו במעמד פומבי זה שנזכר כמשפחה שמחה ולא שכולה וקרועה. כל מילה מחממת לנו את הלב." בני הזוג בחרו לקרוא לבנם "ארי יוסף". האב שמואל הסביר, כי השם ארי הוא על שם סבה של אשתו, חן שנקרא אברהם אריה. בדיעבד קיבל השם משמעות נוספת, לאחר שאביו יוסי, אחיו אלעד ואחותו חיה נלחמו כמו אריות במחבל הארור.

הוא ביקש להודות לכל עם ישראל שנענה לקריאתם ובא לחזק אותם ולקחת חלק בשמחתם. שמואל סיפר שבחר לקרוא לבנו על שם אביו, אותו העריץ. "אבא חינך אותי לדרך ארץ וצניעות. הוא היה אהוב על כולם ונתן כוח, כך גם ארי יוסף סלומון שהגיע לעולם על מנת לתת לנו כוח".

הברית של משפחת סלומון באלעד. צילום: אבשלום ששוני