עם אירועי הר הבית, משא ומתן על הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים נראה רחוק אף מהרגיל. אך על פי דיווח שפורסם בערוץ 2, במהלך השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המתווך האמריקאי ג'ייסון גרינבלט הציע נתניהו לאמריקאים כי במסגרת הסכם שלום בין הצדדים ישראל תספח את גושי ההתנחלויות בתמורה לישובי ואדי עארה.



הצעתו של נתניהו נחשבת לחריגה, ואף ראש ממשלה לא הביע בעבר נכונות לוותר על היישובים הערביים בישראל במסגרת הסכם שלום עתידי עם הפלסטינים. עם זאת, ההצעה להעביר ישובים אלו לידי מדינה פלסטינית עתידית מהווה נדבך חשוב במצע הפוליטי של שר הביטחון, אביגדור ליברמן. התגובה האמריקאית להצעת נתניהו לא נמסרה.



בתגובה לדיווח, ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ברוך הבא למועדון". 

במסגרת ההצעה לא ברור אם נתניהו תכנן גם לשלול את אזרחותם של תושבי וואדי ערה, אשר מחזיקים באזרחות ישראלית, דבר שיכול להוות בעיה חוקתית, ואם לא מה תהיה השפעת החוק. התבטאותו של נתניהו שנחשפה מצטרפת לאמירה נוספת שראש הממשלה הביעה היום, שמהווה שינוי בקו הרשמי בו הוא מחזיק. 



במהלך ביקור בברית שנערכה ליוסף סלומון, נכדו של יוסי סלומון,שנרצח בפיגוע שאירע בחלמיש ביום שישי האחרון, קרא נתניהו להטיל עונש מוות על המחבל שביצע את הפיגוע. "עונש מוות למחבלים זה דבר שהגיע הזמן לעשות", אמר ראש הממשלה בעת הביקור והוסיף: "זה מעוגן בחוק, צריך פה אחד של השופטים, אבל הם רוצים גם לדעת את עמדת הממשלה. ועמדתי כראש ממשלה, במקרה כזה, של רוצח שפל כזה, צריך להוציא אותו למוות. צריך פשוט, שלא יחייך יותר".  



ח״כ ד״ר יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת), תושב אום אל פחם, תקף בחריפות את ההצעה, והאשים את ראש הממשלה בקריאה לפשעי מלחמה: "נתניהו קורא לביצוע שני פשעי מלחמה: טרנספר כפוי לאזרחים הערבים, וסיפוח התנחלויות לא חוקיות. גורלם של פושעי מלחמה יהיה בבית הדין הפלילי בהאג״.