לפי דיווח בחדשות 2, המאבטח זיו, שביצע את הירי בשגרירות בירדן ממנו נהרגו שני תושבים ירדנים, תושאל על ידי גורמי חקירה ואמר כי הרקע לאירוע היה לאומני, ושלא קדם לדקירה שספג ויכוח מסלים, כפי שדיווחים קודמים טענו. ירדן דורשת שהמאבטח יועמד לדין, והפרשה נמצאת כעת, לפי הדיווח של גיא פלג, לפתח שולחנם של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן. לטענתו של פלג, "הפרשה הזו מטרידה ביותר את היועמ"ש". 
 מלך ירדן עבדאללה אמר מוקדם יותר היום (חמישי) כי "אחד מאנשי השגרירות הישראלית בעמאן ירה אש על שניים מבנינו, ואנחנו נעשה את כל המאמצים על מנת להשיג את זכויותיהם ולהשיג צדק". בכינוס בו השתתפו בכירי הממלכה, המלך מתח ביקורת על האופן בו קיבל נתניהו את פניו של המאבטח: "ראש ממשלת ישראל נדרש לשאת באחריות ולהעמיד לדין את הרוצח כדי להשיג את הצדק. וזאת במקום להתנהל אל מול הפשע הזה כמפגן להשגת הון פוליטי".

המלך עבדאללה. צילום: AFP

יש לציין כי האירוע בירדן, בו מאבטח ישראלי ירה למוות בשני אנשים לאחר שנדקר במברג בנסיבות לא ברורות, עורר זעם רב ברחוב הירדני, והרשתות החברתיות עסקו בעניין בהרחבה. פעיל חברתי שכתב בפייסבוק נגד התנהלות ממשלת ירדן בעניין נעצר. מחקירה ראשונית בכוחות הביטחון עולה כי הרקע לאירוע היה קטטה ולא ניסיון פיגוע לאומני.



בתוך כך, ממשלת ירדן החליטה לפעול משפטית "בכל הרמות, כולל בית הדין הבינלאומי בהאג, בעניין הרצח הכפול בשגרירות הישראלית", כלשונם. לפני כן הודיעה הממשלה כי שגרירת ישראל לא תשוב לעמאן עד שיועמד לדין המאבטח. 


מנגנון המודיעין הירדני טען לפני יומיים כי השלים את תחקיר האירוע ועולה ממנו כי פרץ ויכוח בין נער, בנו של בעל חנות ריהיטים, לקב"ט הישראלי - אשר הידרדר לניסיון הדקירה והירי. גם דיווחים בישראל טענו כי מחקירה ראשונה בישראל עלו נסיבות דומות.