ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה נתניהו סביב המשבר בהר הבית. בסרטון חדש שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו, אמר ברק כי "נתניהו מוכן להצית את המדינה ואת האזור בשביל להציל את עצמו מאימת החקירות" וכינה אותו "איש מבוהל ורופס, שנגרר ומאבד בקלות את שיקול הדעת". 

"ההפקרות שליוותה את התנהלות נתניהו בשבועיים האחרונים הייתה הצצה אל התהום", ברק אמר. "שמגר כבר אמר שהיה עליו להתפטר ולו רק בגלל המתנות, רק מנדלבליט בודק ובודק בלי סוף".

על  התנהלות הקבינט המדיני ביטחוני אמר: "זה נראה כמו בית האח הגדול, ולא כמוקד קבלת ההחלטות של הביטחון של עם חזק וחפץ חיים. השתתפתי בישיבות קבינט של כל הקבינטים מאז ממשלת מנחם בגין ז"ל. לא היה כדבר הזה ואסור שיהיה. זה בנפשנו".

נתניהו. "הצצה אל התהום". צילום: רויטרס


ברק המשיך ואמר: "זה בידינו לשלוח הביתה את מושב הלצים הזה. ימין ושמאל, בני כל העדות ומחזיקי כל הדעות, מסרו את חייהם על בניינה של הארץ הנפלאה שלנו. הם ואנחנו ראויים למשהו טוב בהרבה". 

בעמוד הפייסבוק של הליכוד עלה פוסט תגובה ובו נכתב: "מצופה מאהוד ברק, ראש הממשלה הכושל בתולדות מדינת ישראל - שברח מלבנון, הפקיר למוות את מדחת יוסוף ולא עשה דבר מול הלינץ׳ ברמאללה, להיות קצת יותר צנוע כשהוא נותן עצות. ברק ימשיך לצייץ ולפרסם קטעי וידאו מבוהלים וראש הממשלה נתניהו ימשיך לשמור על ביטחון ישראל בנחישות ובקור רוח"

כזכור, ממשלת ישראל החליטה להציב בכניסות להר הבית הסדרי ביטחון חדשים בעקבות פיגוע הטרור במקום ועוררה זעם רב בקרב המוסלמים בארץ וברשות הפלסטינית כמו גם בעולם הערבי כולו. ההחלטה באה בעקבות המלצת המשטרה ונגד המלצת השב"כ. בסוף השבוע חזרו המתפללים למסגדי אל-אקצא לאחר שהקבינט הורה על הסרת אמצעי הבידוק, זאת במסגרת "הסכם" עם ירדן בו סוכם על החזרת המאבטח בשגרירות הישראלית שירה למוות בשני ירדנים לאחר שנדקר.