ח"כ ביטן ביקש להגיע היום (שני) לביקור הזדהות עם משפחות המתנחלים שפלשו בשבוע שעבר לבית המכפלה בחברון ודורשות מהממשלה ומהרשויות לתת להם את האישורים הדרושים לישיבת קבע במקום, אלא שלדבריו משרד הביטחון אסר עליו את הביקור. בהודעה מטעם לשכתו של יו"ר הקואליציה נמסר כי ח"כ ביטן הוזמן לביקור בבית המכפלה. משרד הביטחון העביר על כך הודעה לקצין הכנסת שקיים הכנות לקראת ביקורו של יו"ר הקואליציה במקום.
 
“חבר כנסת בישראל לא יכול לבקר בחברון. כיצד נשמע כדבר הזה? זו שערורייה. זכותי לבקר בחברון" זעם ביטן בתחילה, זאת לאחר שלדבריו אנשי משרד הביטחון לא פרטו בפני קצין הכנסת את הסיבות לסירוב. עם זאת, בהמשך הוא טען אמר: "החלטתי לכבד את הצו כדי לא להעניק עילה לחברי הכנסת הערבים להפר צווים ולנסות להיכנס להר הבית".
מערת המכפלה בחברון. צילום: פלאש 90
מערת המכפלה בחברון. צילום: פלאש 90


“אני מאוד מקווה שלא מדובר בכוונה ובמדיניות מתגוננת ורופסת של משרד הביטחון", הוסיף ח"כ ביטן. אחר כך עדכן כי הוא בדרכו לחברון למרות שמשרד הביטחון עדיין אוסר עליו את הביקור בבית המכפלה. “אסייר בסמוך לבית המכפלה ובישוב היהודי בחברון", אמר ביטן.
 
יצויין כי אתמול בקרה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי בבית המכפלה ונפגשה עם המתנחלים במקום. יועץ התקשורת של חברת הכנסת מסר כי "ח"כ שולי מועלם רפאלי לא בקשה אישור מאף אחד, היא פשוט הגיעה לבית המכפלה ונכנסה להפגש עם התושבים".

בתחילת השבוע ביטן התבטא באופן חריג ביותר כנגד השב"כ, כשאמר שמדובר בגוף "פחדן". "זאת לא הפעם הראשונה שהשב"כ מעריך את מה שהוא מעריך", אמר ביטן בגלי צה"ל כשהוא מתייחס להערכות המודיעיניות של הארגון על כך שהצבת הגמנומטרים בהר הבית תוביל להתלקחות ביטחונית. "הגיע הזמן שהשב"כ ייתן המלצות אחרות. ראש הממשלה לא חייב לקבל את ההערכות שלהם. מה ששינה את המצב (וגרם לנתניהו לחזור בו) זה הסיפור עם ירדן – שיכול היה להתסיס את כל העולם הערבי". 
 
בשלב זה שאל אותו המראיין בגלי צה"ל אם הוא מתכוון שהשב"כ בעצם פחדנים – אמר ביטן "אני לא רומז, אני אומר לך את זה במפורש. עזוב את כל הדיפלומטיה, הדברים ברורים. בכל הערכה, השב"כ מבקש לחזור הבייתה בשלום". בהמשך ביטן סייג את עצמו ואמר כי השב"כ עושה "עבודה מצויינת", אך בהמשך הראיון המשיך ותקף אותו כשהוא אומר - "אם ראש השב"כ טוען שהוא פתר את המשבר עם מלך ירדן, וקיבל כותרות, למה מלך ירדן מדבר עכשיו ככה?".