בעקבות הגילויים החדשים בפרשת הצוללות, ביניהם טענתו של מיקי גנור לפיה עורך דין דוד שמרון, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, היה אמור לקבל עמלה גבוהה במיוחד עבור מעורבותו בעסקאות מכירת כלי השיט, תקף היום (שני) חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני), בתכניתו של גבי גזית ב-103FM, את רה"מ. לדבריו, "נתניהו צריך להתפטר, הוא היה חלק מהיוזמה להביא את גנור לעסקה"



"לא קיבלתי לאורך כל התקופה את טענתו של שמרון שהוא עורך דין שחי על 'רייטיינר' של 3,000 שקל לחודש", טען מרגלית, שהבהיר: "אומר כל הזמן שגנור אמנם עבר עבירות חמורות, אך הדבר החמור ביותר הוא שאנשים בסביבת ראש הממשלה היו חלק מהיוזמה להביא את גנור לעסקה. לכן, גם הם חלק מהיוזמים של העסקה הזו ולא רק יועצים".



לדבריו, "לא שמרון ולא עורך דין או קצין בכיר יכלו להסית את המכרז שהיה מול שש מדינות, ולבחור בגרמניה על פני כל האחרים. רק אנשים ברמה הגבוהה ביותר יכלו לעשות זאת. כלומר, מקרבת ראש הממשלה יכלו לעשות זאת. רק הוא יכול היה להוביל בניגוד לדעתו של צה"ל, משרד הביטחון והמל"ל קניה של שלוש צוללות אחרי שיצא יעלון מהסיפור ונכנס ליברמן, שעליהם ובגינן אמורים להיות משולמים כספים, כחלק מעסקת תיווך ענקית, לגנור לשמרון ולהערכתי עוד מספר אנשים נוספים".



 


בתוך כך, בהתייחס לטענה לפיה נתניהו יוכל לטעון כי הוא הסכים לרכוש את הצוללות מתוך דאגה לביטחון ישראל, אמר מי חבר הכנסת מהמחנה הציוני כי: "לכן הדבר הזה היה אמור לבוא לדיון בין המל"ל, משרד הביטחון וצה"ל. היה דיון והחליטו שלא צריך שלוש צוללות. בניגוד להחלטה הזו, אנו מוצאים את עצמנו עם החלטה לרכישת עוד שלוש צוללות אחרי נסיעתו של ראש הממשלה לגרמניה. יש פה טעם לפגם ברור של שחיתות הציבורית, כאשר ראש הממשלה לוקח את בן הדוד שלו כעורך דינו לעסקת נשק ענקית. הוא צריך להתפטר על כך".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן