ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שלאחרונה סיים לרצות את מאסרו בכלא מעשיהו, נפגש אתמול לארוחה עם איש העסקים שלמה אליהו, בעל השליטה בקבוצת מגדל, כך נודע ל"מעריב־השבוע". השניים מכירים זה את זה כבר שנים ארוכות, עוד מהתקופה שבה שניהם כיהנו כחברי כנסת. מי שמכהן כיום כיו"ר קבוצת מגדל הוא יוחנן דנינו, שכיהן בתור מפכ"ל המשטרה במהלך חקירתו של אולמרט לפני כמה שנים. מיד עם תום כהונתו במשטרה, מינה אליהו את דנינו לתפקיד הבכיר בקבוצה.



למרות הסקרנות שעוררה פגישתם, על פי ההערכות, בין אליהו לאולמרט נערכה שיחה חברית ולא נדונה בה הצעת עבודה. כך או כך, יש לציין כי אולמרט מנוע מהאפשרות לשמש בתפקיד כלשהו בקבוצת מגדל. זאת, בשל האיסור להעסיק אדם שהורשע בקלון בחברת ביטוח.



טרם מעצרו ולאחר התפטרותו מראשות הממשלה, שימש אולמרט בתפקידים בכירים במגזר העסקי, בהם יו"ר קבוצת לבנת, שבבעלותה גופי תעבורה והמונופול מלט. בין היתר הוזכר שמו של אולמרט כמי שמעניק ייעוץ למיליארדר בני שטיינמץ. על פי ההערכות כיום, קשה להניח כי בעתיד הקרוב יעסוק אולמרט בתפקיד בעל חשיפה ציבורית, כמו באחת מהחברות הבורסאיות, אולם הוא עשוי לשמש כיועץ עבור גורמים פרטיים לאחד מידידיו הרבים, בהם אלפרד אקירוב, יורם טורבוביץ, שטיינמיץ ועוד.



בתגובה לפניית "מעריב־השבוע", סירב אליהו להתייחס לפגישה אתמול עם אולמרט. את תגובתו של ראש הממשלה לשעבר אי אפשר היה לקבל.