במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים להחלטת בג"ץ לפסול את חוק המיסוי על דירה שלישית שהתקבלה היום (ראשון). חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני, יוזם העתירה בנושא, טען בתגובה להתרחשויות כי "הרשלנות בחקיקת חוק דירה שלישית הייתה בגדר גניבה באישון לילה". ח"כ יואב קיש מהליכוד הוסיף כי מדובר ב"חוק רע שלא ניתן להעבירו, אלא תוך לחץ התקציב". הוא הוסיף כי "כנראה גם שלא נמשיך לדון בו". 



ח"כ אורן חזן חיזק את דברי קיש, כשכתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "יש שופטים בירושלים! לזוגות הצעירים אני אומר: אל תדאגו, הפעם מיסוי דירה


שלישית לא יעבור מסיבות מהותיות - אנחנו בליכוד פשוט לא ניתן לו לעבור".


סמוטריץ'. "פסק דין נכון". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
סמוטריץ'. "פסק דין נכון". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


ח"כ מיקי רוזנטל טען כי מדובר ב"החלטה חשובה של בית המשפט היום. הרשלנות בחקיקת החוק הייתה מחטף חריג בחומרתו שהביא למצב שחוקק חוק רע ומלא כשלים. החוק, מודים גם באוצר, אין בו בכדי להביא שינוי ולהרחיק משקיעים משוק הנדל"ן, אלא לייצר עליה במחירי השכירות. העיקרון שהוביל לכאורה לחקיקת החוק נכון, הביצוע הכושל הביא לתוצאה הפוכה. יש להחזיר את החוק לוועדת הכספים ולדון בו על פי הנוהל התקין".

הקולגה ממפלגת המחנה הציוני, ח"כ מירב מיכאלי, הוסיפה כי "בג"ץ קבע היום שמה שאמרה האופוזיציה בהובלת סיעת המחנ"צ נכון: ככה לא מעבירים חוק. בג"ץ שם היום גבול לממשלה שחצתה גבולות במחטפים וזלזול בציבור ובנציגיו. חוקי מדינה חורצים גורלות של אנשים, ולא ניתן לממשלה להעביר אותם בדורסנות, בלי דיון ובלי שחברי הכנסת יודעים על מה הם מצביעים. דמוקרטיה היא לא שלטון הרוב, היא שמירה על זכויות כל אזרח ואזרחית ואני שמחה שבג"ץ הבהיר את זה לממשלה היום".

ח"כ מיקי לוי מיש עתיד בירך אף הוא על החלטת בג"ץ, כשאמר: "זוהי ההוכחה הטובה ביותר לדורסנות של הממשלה את הכנסת. לא לחינם בחרנו לעזוב את הדיונים בוועדת הכספים באותו לילה אפל ופנינו לבג"ץ. כמה הזהרנו וצעקנו, והממשלה סרבה לשמוע והמשיכה לדרוס. חברי הקואליציה סגרו עסקאות במסדרון, הדפיסו את הסיכומים לנוסח ודרשו שנצביע בלי שאפילו קראנו וידענו על מה. ככה לא מתנהל פרלמנט במדינה דמוקרטית וככה לא מנהלים מדינה. טוב שבג״ץ מחק את החרפה הזו ועומד על כבודה של הכנסת".

בתוך כך, גם הח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי בתגובה לביטול חוק מס דירה שלישית "למרות התוצאה הקשה שבה בית המשפט מבטל חוק של הכנסת, הפעם מדובר בפסק דין נכון גם בעיניים שמרניות. אין זה מתפקידו של בית המשפט להתערב בתוכנם של חוקי הכנסת ופסילת חוק בשל תוכנו אינה לגיטימית. כאן בית המשפט לא פסל את החוק בשל תוכנו אלא בשל פגיעה בכללי המשחק הדמוקרטיים במסגרת הליכי החקיקה. במסגרת הפרדת הרשויות תפקידו של בית המשפט מתמצא בהקפדה על קיום הפרוצדורה והשמירה על כללי המשחק הדמוקרטיים. זה מה שעשה כאן בית המשפט. בפסק הדין הזה בית המשפט מחזק את הכנסת ושומר על מעמדה כשהוא קובע שהיא אינה יכולה לשמש חותמת גומי של הממשלה ועליה לפעול בהתאם לכללי המשחק הדמוקרטיים שנקבעו בחוק."

— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) August 6, 2017 לעומתם, מי שביקרה את הקביעה הייתה חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), חברת ועדת הכספים, שאמרה: ״אני מצטערת על פסיקת בג״ץ, אך מקבלת אותה כיוון שאני מכבדת את בג״ץ, גם כשאיני מסכימה עם החלטותיו".

לדבריה, "הייתי מעורבת בשלבי החקיקה של החוק, ואני חושבת שזה חוק חשוב, שכן בישראל נכון שיהיה מס על ריבוי נכסים כפי שיש במדינות רבות בעולם. זאת דרך להתגבר על הפער הבין-דורי ולתת לצעירים הזדמנות להגיע לדירה ולצבור הון. מה שהיום דור הy בישראל מתקשה מאוד אם אין לו סיוע מההורים. למרות הכל נמשיך לפעול בתחומי העשייה לטובת הדור הצעיר בישראל".