בליכוד ישקיעו היום (רביעי) מאמצים גדולים עד הרגע האחרון כדי לגייס מספר רב ככל האפשר של פעילים ותומכים למפגן התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שייערך הערב. הכינוס, שיוזם ומארגן יו"ר הקואליציה דוד ביטן, תוכנן להיערך באולם אושן הסמוך לגני התערוכה בתל אביב, אולם לבסוף הוחלט להעבירו לביתן 1 בגני התערוכה, המכיל מספר רב יותר של אנשים (יותר מ־2,000).



קבוצות הוואטסאפ של פעילי המפלגה הוצפו בקריאות נרגשות לחברים להגיע ולהפגין את תמיכתם במנהיג "הנרדף על ידי התקשורת והאופוזיציה".


בליכוד ובסביבתו של נתניהו יבחנו ביסודיות מי יגיע, ויותר מכך, מי לא יגיע. כבר עתה ברור כי כמה בכירים ייעדרו, בהם השרים יריב לוין, גלעד ארדן וגילה גמליאל, והשר לשעבר גדעון סער, השוהים בחו"ל. מי שכבר הבטיחו את בואם הם השרים צחי הנגבי, מירי רגב, איוב קרא ואופיר אקוניס, וכן יו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר, לצד שורה ארוכה של חברי סיעת הליכוד בכנסת. מלשכתו של השר זאב אלקין נמסר כי הוא יעשה מאמצים להגיע.



השאלה הגדולה עד אתמול הייתה האם יגיע או ייעדר השר ישראל כץ, אחד הכוחות החזקים ביותר במפלגה. אמש פיזר כץ את הספקות וצייץ בטוויטר: "למתעניינים בסדר יומי למחר - בבוקר אארח את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת הכביש החדש לבית שמש. אחר הצהריים קבינט בראשותו, ומשם נלך יחד לגני התערוכה". הוא צרף תמונה שלו ושל נתניהו חונכים יחד כביש.



כץ נתפס בעיני נתניהו כמי שחותר תחת הנהגתו, ולפי פרסום בערוץ הראשון, שהוכחש על ידי השר כץ, נתניהו אף דיבר על כך השבוע בפגישה סגורה.


כץ, שרבים רואים בו מתמודד ודאי על הנהגת התנועה בעידן שאחרי נתניהו, היה השבוע הראשון מבין בכירי הליכוד שפרסם הודעת תמיכה בראש הממשלה, לנוכח השתיקה הממושכת של שרי המפלגה.



אתמול ביקרו מאבטחי שב"כ במקום האירוע כדי להיערך לבואו של ראש הממשלה, אף שטרם נמסרה הודעה רשמית על בואו. גורמים בליכוד אמרו כי רק לאחר שיתברר שהגיעו תומכים רבים, נתניהו יגיע כדי לנאום. לקראת הערב אמר יוזם העצרת, ח"כ ביטן: "מטרת כנס התמיכה היא לשמור על מורל גבוה בליכוד ולאחד שורות במפלגה. לכן אני דורש מכל השרים להשתתף במאבק. אנחנו נלחמים על דעת הקהל מול השמאל והתקשורת המנסים לייצר אווירה משברית שאינה קיימת. חובתנו לשמור על אחדות הליכוד ולהתייצב בפני הציבור כאיש אחד, ולשמור על שלטון הליכוד והעומד בראשו. הזמנתי את ראש הממשלה ואני חושב שהוא יגיע".



כרזה שהופצה שהופצה על ידי ארגון 'שלום עכשיו'



את פני הבאים יקדמו שלטים, בלונים בצבעי כחול־לבן, דגלי הלאום ודגלי הליכוד, וכן יושמעו ג'ינגלים של המפלגה. ביטן ינחה את האירוע וצפויים לנאום בו שרים וחברי כנסת. בקרב פעילי הליכוד הופצו ביממה האחרונה טפסים שבהם התבקשו למלא את פרטיהם, כולל תעודת זהות וכתובת, ולציין אם יגיעו בכוחות עצמם או שהם זקוקים להסעה.



זה אינו אירוע התמיכה הראשון בנתניהו שביטן מארגן: במוצאי שבת האחרונה הוא יזם הפגנת תמיכה בראש הממשלה בפתח תקווה, מול הפגנת השמאל הנערכת זה כמעט 40 שבועות ברציפות סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במחאה על התארכות החקירות נגד נתניהו. להפגנה זו התיצבו רק מאות מתומכי נתניהו מול יותר מ־2,000 מפגיני שמאל והערב מקווים בליכוד שמפגן התמיכה בנתניהו יהיה מרשים בהרבה.



לקראת הכינוס פרסמה תנועת שלום עכשיו ברשתות החברתיות כרזה המלגלגת על היוזמה בדמות מצעד צבאי בקוריאה הצפונית של חיילים נושאים דגלי ליכוד ואת תמונתו של נתניהו עם הכיתוב: "הזמנה, כנס תמיכה במנהיג העליון". הכרזה עוררה זעם רב בקרב פעילי הליכוד והיא הופצה על ידם דווקא כדי לגייס משתתפים נוספים לעצרת התמיכה.