בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי קייפ ורדה החליטה לא להצביע עוד נגד ישראל במוסדות האו"ם. "זה דבר חשוב וזה עדות להצלחה", אמר נתניהו על התמיכה המפתיעה של מדינת האיים הקטנה.



אלא שאמש פורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של נשיא קייפ ורדה, ז'ורז'ה קרלוש פונסקה, פוסט ובו הסבר על כך שעל אף רצונה של קייפ ורדה לחזק את קשריה עם ירושלים, אין הדבר מעיד על שינוי באופן ההצבעה המסורתי של המדינה נגד ישראל במוסדות האו"ם. הנשיא כתב כי לא דן עם ראש הממשלה נתניהו בשיחתו עם נתניהו בחודש יוני באופי ההצבעה של ארצו במוסדות הבינלאומיים: "בפגישה עלו נושאים שונים של שיתוף פעולה בין שתתי המדינות, בהם חקלאות, אנרגיה מתחדשת, תיירות, ביטחון ואיכות הסביבה. נושאים כמו הדיפלומטיה של קייפ ורדה לא עלו, ובוודאי שלא נדונו". 





מקור דיפלומטי מסר כי לפני מספר חודשים התקבל מסר בכיר מקייפ ורדה על אופי שינוי ההצבעה במוסדות האו"ם. העניין דווח גם בתקשורת המקומית במדינה שבאוקיינוס האטלנטי. עוד מסר המקור כי ישנו לחץ ערבי משמעותי נגד היוזמות הישראליות להידוק הקשרים עם ישראל.



ביוני השנה נפגשו ראש הממשלה ונשיא קייפ ורדה בליבריה בכינוס מדינות מערב אפריקה "ECOWAS". בפתח ביקורו אז אמר נתניהו: "אפריקה וישראל חולקות מאפיינים היסטוריים דומים, גם כי אנחנו אף פעם לא מוותרים. נלחמנו למען העצמאות שלנו וניצחנו. בנינו את אחד מהשווקים הכלכליים הדינמיים בעולם, והיום אני כאן לחלוק את התהליכים שעברנו עם מנהיגי אפריקה. אני רואה כאן תשוקה אני רואה כאן יזמים צעירים. אפריקה התחילה תהליך מרשים וישראל רוצה להיות שותפה בתהליך הזה. לא תמצאו שותפה טובה יותר מישראל בפן הטכנולוגי והכלכלי".



הרפובליקה של כף ורדה היא מדינת איים קטנה שנמצאת מערבית לחופי אפריקה, וחיים בה כ-553 אלף בני אדם. החל מהמאה ה-15 ועד ל-1975, הייתה כף ורדה תחת שלטון פורטוגלי אז קיבלה עצמאותה, והחל מ-1991 מתקיימות במדינה הקטנה בחירות חופשיות. למרות הצהרתה של כף ורדה, היא נחשבה גם בעבר לתומכת של ישראל במוסדות האו"ם,