שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (חמישי) בראיון בתכניתם של בן כספית ורוני בר-און ב-103FM, לטענה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד להקדים את הבחירות, כתוצאה מהגשת כתב אישום כנגדו. "לדעתי התרחיש הזה לא יקרה, אני מאוד מקווה שלא יוגש כתב אישום, וגם אם יוגש יש לכך עוד זמן רב", הסבירה, "ראינו בעבר מקרים בהם המשטרה המליצה להגיש כתב אישום אך היועץ המשפטי לממשלה לא חשב כמוהו. אני חושבת שזה לא יהיה מעשה נבון ולא צריך לגרור את המדינה לבחירות במצב כזה". היא הוסיפה: "אני מקווה שהתהליך ייגמר בלא כלום, בחודשי העבודה הנוכחים חברי הכנסת עושים עבודה טובה". 

שקד טענה כי "נתניהו עשה דבר נבון, כל הערוצים שדרו את דבריו בפריים טיים. העיתונות נהנית לסקר את ראש הממשלה. יש כאלה לחיוב ויש כאלה לשלילה ונתניהו ענה למי שתקף אותו לשלילה". היא הסבירה: "אני חושבת שבמסגרת המדינה הדמוקרטית מה שנתניהו עושה הוא לגיטימי כפי שמה שהתקשורת עושה הוא לגיטימי, כל אחד בגבולות השיח שלו". לדבריה, רשויות אכיפת החוק עובדות בצורה ישרה והגונה, כפי שההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לא ישפיעו עליהן, כך גם הצהרות. 



נתניהו מאשים את השמאל בחקירות נגדו ומביע אי אמון ביועץ המשפטי לממשלה ובאנשים שהוא עצמו מינה. השמאל יזם את החקירות? השמאל הוא משטרה?

שקד: "נשמעות בתקשורת כל הזמן קריאות כי אי אפשר לתפקד תחת חקירה. החוק לא סתם אומר שראש הממשלה צריך להתפטר רק כאשר יורשה כדי שחקירות לא יפכו לכלי פוליטי. משנת 96' ראש הממשלה מתפקד תחת חקירות. ראינו המון ראשי ממשלה שתפקדו תחת חקירה ביניהם שרון ואולמרט. כשהיועץ המשפטי מחליט להגיש כתב אישום זו אכן נקודה משמעותית וחשובה".
השרה התייחסה לפסיקת בג"ץ בנושא ביטול מס על דירה שלישית. "קראתי את הפסיקה, פסק דין מרתק. אני חושבת שמני מזוז צדק ולא היה נכון להתערב בהליך של הכנסת", שיתפה, "זה נכון שההליך היה חריג בחוסר תקינותו, כל מי שישב בוועדה אמר שהתנהלות האוצר היא חריגה לרעה, וצריך לאפשר לחברי הכנסת לקרוא את החוק כמו שצריך, אך בנוסף לכך אני חושבת שבית המשפט לא צריך  להיות זה שיתערב וישמור על חברי הכנסת. הם צרכים לעשות זאת בעצמם".

שקד שיתפה בעמדתה בנושא בחירת השופטים. "תמיד אמרתי שאנחנו בוחרים שופטים מקצועיים וכל מי שנבהל משופט כי יש לו כיפה או כי הוא גר בהתנחלות אז זו בורות וחוסר הבנה בדמוקרטיה", הסבירה, "השופטים שנבחרו בתקופתי ולפניי הם שופטים מקצועיים וגם אם אני חולקת על דעתם מידי פעם".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן