הפרשן מול ראש הממשלה, קרב חזיתי: "ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף פייק ניוז אצלו בפייסבוק", כך טען הערב (חמישי) פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ', שהגיב על פרסום הקלטת המתיחה שנערכה לו, בה חיקה הקומיקאי יוסי וידר את אהוד ברק, והתקשר לאברמוביץ' כאילו הוא ברק האמיתי. בין היתר אברמוביץ' אמר לו: "בוא נראה מה אפשר לעשות עם קליינט קשה כמוך". לדברי פרשן ערוץ 2, הוא ידע כי מדובר במתיחה כבר בזמן אמת. 



"קודם כל רקע. יוסי וידר הוא חקיין חינני, ובזמנו הוא חייג אליי כרב שהזמין אותי לסוכתו", סיפר הפרשן. "במקרה הזה הבנתי מיד שזה הוא והבחנתי במתיחה. הקטע כפי שפורסם היום הוא קטע ערוך. ידעתי שזה חיקוי ואפילו הצעתי לו להקליט שוב מההתחלה". אברמוביץ' אף הוסיף בלגלוג: "אהוד ברק מציע לי סקופ גדול ואמרתי לו 'תחזור ביום ראשון'?. אם זה היה אותנטי, המנכ"ל היה אומר לי: 'ככה אתה אדיש כאשר מציעים לך סקופ?".  

"נתניהו כבר עשה לי תרגיל כזה ב-2015" 

הקולגה של אברמוביץ', עמית סגל, הוסיף: "יש משהו מכוער בתופעה של ההקלטות. אם אהוד ברק היה מציע לי סקופ כזה, הייתי מהלל אותו 'הו הא מי זה בא". 

שיתף פייק ניוז? נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
שיתף פייק ניוז? נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


לאחר מכן עבר פרשן ערוץ 2 לתקוף ישירות את ראש הממשלה: "נתניהו שיתף את הפייק ניו הזה אצלו בפייס. אם צריך להשוות בין הפייק תקשורת לפייק מנהיגות אז התקשורת בישראל טובה שבעתיים מהמנהיגות". עוד סיפר אברמוביץ' על מקרה דומה שלטענתו קרה בעבר: "נתניהו, אגב, כבר עשה לי תרגיל מכוער ב-2015, כאשר עשו מעשה נפסד וציירו אותו כקצין נאצי ואני התקשרתי לגנות. אז הוא כתב ש'אני מצפה מאברמוביץ' לגנות', ושאלתי אותו ואת סביבתו 'איך אתם מחברים אותי לדבר כזה?". 

לאחר מכן שוב תקף הפרשן בחריפות את ראש הממשלה ואמר: "לו הייתי נותן לעצמי חירות לנפץ את האתוס העיתונאי ולפרסם מה בנימין נתניהו הציע לי, מה הוא ביקש ומה הוא התחנן, הייתה נגרמת לו מבוכה גדולה". לסיום טען: אני כיסיתי שבעה ראשי ממשלה לפני נתניהו ואני מקווה שיצא לי לכסות עוד לפחות אחד אחריו".