בהמשך לפרסום הבלעדי במעריב בסוף השבוע על יוזמות בליכוד להרחיק או להשעות משורותיו פעילי מפלגה הפועלים או מתבטאים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוגשה היום (ראשון) לבית הדין של הליכוד עתירה הדורשת להפסיק לאלתר את חברותה של אסנת מידן, המפעילה את קבוצת הווטסאפ "נסיכי הליכוד החזקים", בטענה כי היא משתתפת בהפגנות השמאל בפתח תקווה ובכך פוגעת בשמו של יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו ומסייעת להכפישו ברבים.


אסנת מידן
אסנת מידן


 
העותרים אלידור כהן, חבר ליכוד מסניף ערד ויורם יזדי, חבר ליכוד מסניף ירושלים, דורשים מבית הדין של הליכוד להפסיק לאלתר את חברותה של אסנת מידן כחברת תנועת הליכוד. במקביל נעשתה פנייה למנכ"ל הליכוד צורי סיסו ו ליו"ר הקואליציה דוד ביטן לאסור על מידן להשתמש במותג "ליכוד" בקבוצות הווטסאפ שלה.

נתניהו בכנס התמיכה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
נתניהו בכנס התמיכה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

קבוצת הווטסאפ "נסיכי הליכוד החזקים" היא קבוצת פופולרית שחברים בה חברי מרכז, פעילי ליכוד וגם אנשי תקשורת והיא משמשת מוקד לחברי ליכוד המותחים ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור לחקירותיו. בין החברים הבולטים בקבוצה גיל שמואלי, יו"ר נאמני חרות בליכוד שדורש מנתניהו לצאת לנבצרות אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום.

"מסייעת למחנה השמאל" 
בעתירה שהוגשה היום נאמר כי "אסנת מידן היא חברת הליכוד והיא משתתפת באופן פעיל במיוחד בהפגנות בפתח תקווה. גב’ מידן משתפת פעולה עם מהלך חמור כשלעצמו, קרי הפעלת לחץ על מערכת אכיפת החוק כדי להפליל ראש ממשלה. מאחר והמהלך החמור הוא פוליטי לחלוטין ומובל ע"י אישים פוליטיים מובהקים, הרבי שגב’ אסנת מידן מסייעת ליריבי הליכוד בפועלם להפיל את ממשלת הליכוד".
העותרים מצטטים את סעיף 21 ו’ בחוקת הליכוד הקובע ש"תופסק חברות בתנועה של חבר הליכוד אשר הקים מפלגה אחרת או הצטרף או פעל או סייע סיוע של ממש לרשימה או למפלגה המתחרה לליכוד, או הזדהה עם אחד מאלה והכל בלא קבלת אישור מהתנועה".
לטענת העותרים גב’ מידן פועלת ומסייעת סיוע של ממש לא רק למפלגה מתחרה לליכוד אלא פועלת ומסייעת למחנה השמאל, יריבו האידיאולוגי של הליכוד, בפעולתו להפיל ממשלת ליכוד. "בנוסף בפעולתה מידן פוגעת בשמו של יו"ר התנועה וראש הממשלה ומסייעת להכפישו ברבים זאת על אף שלמרות שהוא נרדף באופן מיוחד במשך שנים, ומעולם לא הוגש נגדו כתב אישום", כתבו. 
“סיוע להשחרתו של ראש הממשלה ברוח הסיסמא שצולמה בפתח תקוה ‘ביבי אשם עד שתוכח חפותו’ מ הווה פגיעה בשמו של יו"ר התנועה, בתנועה, במתפקדיה ובמצביעיה", אומרים העותרים. השניים אומרים עוד כי מעבר לכל הנימוקים בית הדין צריך להעביר מסר ברור לחברי התנועה: תנועת הליכוד תגן על עצמה מחברים הפועלים בצורה הפוגעת בה ושדמוקרטיה אינה אנרכיה.
בתגובה אמרה אסנת מידן, בלוגרית ומפעילת קבוצת רשת לוויני תקשורת ברשתות החברתיות: "מדובר בעתירה קנטרנית שנועדה לסתום פיות. הגעתי להפגנות בפתח תקווה בעיקר לצורך סיקור למרות שידועה עמדתי במאבק נגד השחיתות ובעניין חקירות ראש הממשלה. איש לא יוכל להרחיק אותי משורות הליכוד שבו אני חברה שנים רבות. לא אתן לאיש לסתום פיות בליכוד ואאבק בכל כוחי במגמה האנטי דמוקרטית הזאת ואני בטוחה שחברי ליכוד רבים יצטרפו אלי".