לאחר הפרסום על כוונת המשטרה לאסור את ההפגנות בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מארגני המחאה מחפשים מיקום אחר. מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה התייחס היום (שני) אצל משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM לפרסומים: "כיום אנחנו כ-700 מטר מביתו של היועץ המשפטי וכל פעם רוצים להרחיק אותנו יותר ויותר. גילינו שהבג"ץ שהוגש הוא לא של השכנים אלא של מישהו אחר ואנחנו מבררים את הנושא. כשהיינו 300-400 איש זה לא הפריע לאף אחד, גם כשהיינו 3000-4000 זה לא הפריע לאף אחד. פתאום ביטן הגיע עם האנשים שלו ונוצר בלאגן". 



הפגנות המחאה ליד בית היועמ"ש. צילום: אלון חכמון
הפגנות המחאה ליד בית היועמ"ש. צילום: אלון חכמון


 
אב הבית לשעבר הדגיש כי מיקום ההפגנה הנוכחי הוא סמל: "לו המחאה הייתה עוברת לבלפור, אז תושבי בלפור גם היו מתלוננים. כשהיועץ המשפטי יתפטר אנחנו נעזוב את המקום. אל תהפכו את זה למאבק שלנו כנגד התושבים. לא כל התושבים רוצים שנעוף משם, יש תושבים שנמצאים שם ורוצים שנפגין, הם מפגינים איתנו. אם יהיה מקום חלופי שיתאים לנו אנחנו נזוז. כרגע המיקום הזה הוא סמל. אנחנו באנו להפגין כנגד שומרי הסף. לומר למנדלבליט שהוא מעל בתפקידו ועליו להתפטר".
 
עוד הוסיף: "בלי ההפגנות הללו לא היית שומע על התפתחויות. ההפגנות משפיעות ושומרות את הנושא בסדר היום הציבורי. אנחנו דורשים ממנדלבליט, לאחר שנה וארבעה חודשים, כשכל פעם נוצר סיפור חדש והדברים לא נחקרים, לפעול או להתפטר. ראש הממשלה אומר שמותר לקבל מתנות ולא עושים עם זה דבר. אנחנו אזרחים שומרי חוק. ברגע שהמשטרה טענה כי מקום ההפגנה בעייתי, קראנו לשכנים להציע מקומות חלופיים, אלו שהוצעו לנו הם לא ריאליים ומאבדים את האפקט שיצרנו ולכן החלטנו להילחם על כך באמצעות בג"ץ". 
 
נפתלי הדגיש כי "הפארק שרוצים לשלוח אותנו אליו לא נראה לנו לעת עתה. אנחנו בדיאלוג עם המשטרה על הדברים. בודקים את כל האפשרויות. אנחנו שומרי חוק ורוצים להטיב עם השכנים. אנחנו מקפידים שההפגנה תהיה מסודרת בשעות נורמליות, שלא תפריע לתושבים במהלך השבת ובסופה נוהגים להשאיר את המקום נקי. אנחנו לא רוצים מלחמת אחים".
 
עריכה: איתמר זיגלמן