בדרך לסיכום עם קהיר? שמונה חודשים מאז ששגריר ישראל במצרים, דוד גוברין, וצוותו הוחזרו לישראל, צפויה השגרירות להיפתח מחדש. הבוקר (שלישי) דווח ב"הארץ" כי משלחת מישראל, הכוללת נציגים של אגף האבטחה בשב"כ ושל חטיבת הביטחון במשרד החוץ, נפגשה ביום ראשון האחרון עם אנשי ביטחון במצרים במטרה לסכם את סידורי האבטחה שיאפשרו לפתוח את השגרירות מחדש.



על פי גורמים בכירים, מדובר בפגישה אחת מתוך סבב פגישות עם אנשי ביטחון במצרים מתוך ההבנה כי יש צורך לחזק את האבטחה סביב השגרירות הישראלית.



בספטמבר 2011 הותקפה השגרירות בידי מפגינים מצריים שהצליחו לחדור לתוכה בחסות כוחות הביטחון המצריים שלא מנעו זאת. לאחר ההתקפה פונתה השגרירות והתקיימה נציגות מצומצמת בבית השגריר עד ספטמבר 2015 אז נפתחה השגרירות מחדש ובדצמבר 2016 הוחזר כאמור השגריר וכל צוותו בעקבות מחשש מפיגוע.



סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מסרה בתגובה על הדברים: "אני יכולה לאשר שאכן נערכו שיחות עם אנשי ביטחון מצריים בתקופה האחרונה לצורך חזרת השגריר דוד גוברין וצוותו למדינה. העובדה כי כרגע אין שגריר ישראלי במצרים נובעת רק מעניין של סידורי האבטחה".



כזכור, גם שגרירות ישראל בירדן אינה מאויישת כרגע, זאת בעקבות תקרית הירי במגורי השגרירות, בה היה מעורב המאבטח זיו אמויאל. בעמאן מסרבים להחזיר את השגרירה, עינת שלאין, כל עוד ישראל לא תעביר לידה את ממצאי חקירת האירוע, בו נהרגו שני אזרחים ירדנים.