לאחר החשיפה הבלעדית במעריב, של העיתונאי אריק בנדר, ביחס להחלטה בליכוד לפסול כ-2,500 ממתפקדי 'הליכודניקים החדשים', כחלק מהחרפת הצעדים נגד מתנגדי ראש הממשלה בנימין נתניהו במפלגה, טען הבוקר (רביעי) חבר הכנסת דוד ביטן בכאן ב' כי "מדובר כאן בעבירת פלילית משום שזוהי התארגנות מסודרת של אנשי שמאל שרוצים להשתלט על המפלגה". מנגד, יו"ר התנועה שנמצאת בלב הסערה, ענה: "מי שמונע מאדם את הזכות לבחור הוא זה שמבצע עבירה פלילית". הוא הוסיף כי "רק 572 מחברינו נפסלו".



"הם לא ליכודניקים. יש כאן ניסיון השתלטות של גורמים זרים", ירה ביטן בפתח דבריו. לדבריו, "זכות המפלגה להגן על עצמה. אם אנחנו צריכים לתקן את החוקה אנחנו נעשה זאת. אין שום סיבה שנקבל אלינו אנשים שהם לא ליכודניקים. יש דרך למנוע את הדברים האלה, אתם תראו את זה בעתיד".



יו"ר הקואליציה הסביר כי "יש פה עבירה של מרמה לכל דבר ועניין לדעתי, כיוון שאנשים שהם לא חלק מהתנועה רוצים, כחלק מהתארגנות מסודרת, לחדור לליכוד. אפילו שמעתי שבן כספית התפקד לליכוד".






הפגנה של הליכודניקים החדשים. "למנוע מאדם את הזכות לבחור זו עבירה פלילית". צילום: פייסבוק
הפגנה של הליכודניקים החדשים. "למנוע מאדם את הזכות לבחור זו עבירה פלילית". צילום: פייסבוק



לטענתו, "אם היה אדם אחד שעושה את זה זה לא היה פלילי, אך ברגע שיש כאן התארגנות זו השתלטות עוינת של אנשי מרצ ועבודה שעשו את זה, ואפילו כאלה מהרשימה המשותפת. אני טוען שזו עבירה פלילית". 



בהתייחס לדרך שבה ניתן להתפקד כעת למפלגה, לאחר שהוחלט להפסיק את ההתפקדות דרך האינטרנט, הסביר ביטן כי "אפשר להתפקד לליכוד כרגע פיזית ולא דרך האינטרנט".



מקים 'הליכודניקים החדשים': "אם יזרקו אותנו מהדלת נחזור מהחלון"



בעקבות דבריו של ביטן ביקש ליאור מאירי, ממקימי הליכודניקים החדשים, להשיב לו בשידור. הוא הסביר כי "אנחנו הלובי הדמוקרטי-ליברלי בליכוד. קמנו ב-2011 אחרי מחאת האוהלים, כשהבנו שהדרך להשפיע היא דרך הבחירות הדמוקרטיות במפלגות. 6,000 איש שמפגינים לא משפיעים כמו 6,000 שמתפקדים".



 


בתוך כך, הוא הצהיר כי מספר המתפקדים שנפסלו מהתנועה קטן בהרבה ממה שחשבו: "לגבי המספרים - מדובר ב-572 שנפסלו מהליכודניקים החדשים בשל התפקדות כפולה, ויש בסך הכל 12,000 מתפקדים. מבין הקבוצות המאורגנות הללו שהוא מדבר עליהם אצלנו נפסלו הכי פחות". 

בהתייחס לטענות של ביטן לפיהן התנועה מורכבת מאנשי שמאל, אמר מאירי כי "אני מצביע מחל, המטה מצביע מחל, האנשים שמתפקדים אלינו הם לאומים ליברלים. כל הניסיון להדביק לנו שמאלנות הוא מגוחך. הוא חלק מהמחלה שנדבקנו בה בשנים האחרונות שכל מה שהוא לא ביטן או נתניהו הוא שמאלן".

"אנחנו בכלל לא של מישהו, אלא של משהו. אנחנו חושבים שיש דברים שחייבים להיעשות. אחד מהם זה חוקה וזה יכול לקרות רק אם תהיה ממשלת אחדות חילונית ציונית דמוקרטית. החלקים האלה צריכים להתאגד ולעבוד יחד. מי שמנסה למנוע מאדם את זכותו לבחור ולהיבחר עובר עבירה פלילית. אני מקווה שהמאיימים מוכנים ללכת לשנת מאסר כדי לעשות את מה שביטן עושה".

היועץ המשפטי של הליכוד, עו״ד אבי הלוי חיווה דעתו, כי לליכוד זכות לנקוט בכל האמצעים הנדרשים, כדי למנוע  התפקדות מניפולטיבית לתנועה של מתפקדים חדשים, שאינם מזדהים עם מטרות הליכוד. התפקדות מניפולטיבית מהווה  עבירה על דיני המפלגות, על חוק העונשין והיא סותרת את חוקת הליכוד. מדובר במניפולציה שבאמצעות המתפקדים מבקשים לקבל במירמה את הזכות לבחור ולהיבחר למוסדות הליכוד ולבחור את מועמדי הליכוד לכנסת ובדרך זאת לנסות להשתלט על הליכוד שלא כדין.