לאחר הפרסום הבלעדי במעריב של אריק בנדר על החלטת הליכוד לפסול את ההתפקדות של כ-2,500 מחברי "הליכודניקים החדשים", טען היום (רביעי) השר לשעבר דן מרידור, בתכניתם של דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי הוא "מאחל לתנועה בהצלחה בניסיון להחזיר את הליכוד לימי העבר". הוא הוסיף כי "אני עדיין חבר ליכוד, אך מרגיש שאני לא יכול לתמוך בליכוד".



"אני מאחל לליכודניקים החדשים הצלחה", אמר השר לשעבר, שהסביר: "הם לא מנסים לשנות את הליכוד, אלא להחזיר את הגלגל לאחור. הם לא מנסים לשנות את הליכוד - הליכוד כבר השתנה. היום הליכוד מדבר כפי שלא דיבר מעולם".



לדבריו, "כשר המשפטים לשעבר אני יכול להגיד בגאווה שהליכוד היה בעד חקיקה למען זכויות האדם ונגד משטר צבאי לערבים. העולם משתנה, בארה"ב נבחר טראמפ ואנו רואים מה קורה באירופה. בשנים האחרונות יש נטייה הפוכה, הדמוקרטיה כבר נתפסת כדבר בעייתי ומחזקים כיום אלמנטים אחרים. אני זוכר את הימים שנכנסו קבוצות לליכוד שבאופן מוצהר דיברו כנגד תפיסות הליכוד. בפריימריז ב-2013 הגעתי להצביע בבנייני האומה וראיתי המון חרדים סביבי. לא הכרתי את האנשים. אנשים הגיעו לשנות את התנועה והצליחו. אז לא היו חסימות והיום האנשים הללו בכנסת".



עוד אמר מרידור כי "הליכוד זה לא כהנא וזה לא מפד"ל. זו עדיין מפלגה לאומית ליברלית יחד עם דמוקרטיה מלאה ושוויון לאחרים. היום הליכוד משתנה ואני מאחל לפעילים בהצלחה להחזיר את הליכוד לימי העבר".



 


כשנשאל האם מדובר על השתלטות עוינת בליכוד השיב: "אנשים לא נולדו דמוקרטים וליברלים בשום מקום בעולם. נלחמים בגזענות על ידי מנהיגות שמגדירה מה לא להגיד ומה לא לעשות. היום אנו בעידן בו המנהיגים אומרים מה שהציבור רוצה לשמוע ולא מה שנכון לומר. המנהיגים הולכים לסוקרים, בודקים את דעת הקהל ולפיכך מקבלים החלטה מה לומר לציבור. הדיבור הופך להיות סיסמתי, אמוציונאלי ויותר קיצוני".

לטענתו, "כשאין מנהיגות הדברים גולשים לקיצוניות. אני עדיין חבר ליכוד, אך לא מתגעגע לחזור ובעיקר מרגיש יותר ויותר שאני לא יכול לתמוך בליכוד. בבחירות האחרונות לא הצבעתי כי לא היה לי למי. מנחם בגין ייסד את הליכוד והיה אומר את דעתו כנגד דעת הקהל. אם בגין היה שואל את הציבור האם לוותר על סיני הוא היה נתקל בתשובה שלילית. הוא הוביל ולא הסתמך על אף סקר. הוא הוביל ושכנע".

על חקירות נתניהו אמר השר לשעבר: "אני לא רוצה להתייחס לחקירות ואני לא חושב שנכון שאנשי ציבור יחלו להביע דעותיהם על הנושא לפני שהוא נסגר במשטרה. אני גם נגד ההפגנות שמבצעות מול ביתו של היועץ המשפטי. אם יהיה כתב אישום, והוא יהיה חמור, אני חושב ששאלת הפיטורין של נתניהו תהיה משמעותית מאוד. מאיר שמגר, לוחם האצ"ל לשעבר טען שנתניהו צריך להתפטר. כשהוא יוצא שלא כרגלו ואומר דבר שכזה, אני מציע להקשיב לו".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן