על רקע חקירות פרשיותיו של ראש הממשלה, שרת המשפטים איילת שקד, העריכה הבוקר (רביעי) כי הבחירות הבאות יתקיימו במועדן. "אני מאמינה שהבחירות הבאות יתקיימו במועדן - ב-2019", אמרה בראיון שהעניקה לרדיו קול ברמה'. לדבריה, החיבור בין מפלגות הקואליציה איתן. "הקואליציה יציבה וחזקה", הסבירה.



נתניהו בכנס התמיכה בו. צילום: אשלום ששוני
נתניהו בכנס התמיכה בו. צילום: אשלום ששוני

שקד התייחסה לחקירות ראש הממשלה והסבירה כי אינה רואה בהן סיבה לפרישה. "זו לא סיבה להדיח ראש ממשלה. אזרחי המדינה הם אלו שבוחרים אותו וחקירה לא יכולה לגרום להדחתו". שרת המשפטים אף הוסיפה כי לדעתה יש הגיון בחוק הצרפתי שלא לחקור ראש ממשלה מכהן אך יחד עם זאת יש להגביל את משך כהונתו של כל ראש ממשלה." יש בזה הרבה מאוד הגיון, צריך לקדם זאת יחד עם הגבלת קדנציה".

באשר ליכולת התפקוד של ראש הממשלה לנוכח אינטנסיביות החקירות אמרה כי "אני מסכימה שזה יכול לפגוע בתפקודו לכן צריך לסיים זאת מהר ולא למרוח". כשנשאלה אודות יחסיה עם ראש הממשלה אמרה כי "היחסים בינינו עניינים אנחנו עובדים פר עניין".

בתוך כך, ח"כ יגאל גואטה מש"ס, טען היום ברדיו 101.5FM שאם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, עליו לפרוש "כפי שדרש מאולמרט". לדבריו, "אני חושב שצריך להציע את ההצעה שלו בעצמו, כפי שעשה בתקופת אולמרט. צולבים את נתניהו, ויש לו חזקת חפות- אבל אם יוגש כתב אישום ועוד כתב אישום, יהיה קשה מאוד לנהל לנהל מדינה".

ח"כ גואטה הוסיף כי "אין ספק שכאשר יש פרשיה ועוד פרשיה ועוד פרשיה קשה מאוד לנהל מדינה. כל הזמן צועקים "יש חזקת חפות" אבל לא באמת עושים את זה אלא צולבים אותו. אם אנחנו באמת מדינת חוק, בחזקת חפות לא צריך להתעסק בדבר הזה."