המהלך לסילוקם של חברי "הליכודניקים החדשים" משורות הליכוד, עליו פורסם לראשונה במעריב, עולה הילוך. לבית הדין העליון של הליכוד הוגשה הבוקר (חמישי) עתירה המבקשת להפסיק לאלתר את חברותם במפלגה של שמונה חברי ליכוד, מרביתם פעילים בקבוצת "הליכודניקים החדשים", בהם שניים מראשי הקבוצה, ליאור מאירי וירון בן נון. העילה – השתתפותם בהפגנות ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בפתח תקווה. את העתירה הגישו אלידור כהן, חבר ליכוד מסניף ערד ויורם יזדי, חבר ליכוד בסניף ירושלים. הם מבקשים לפסול גם את חברותם של שלי ויסמן, אסף רותם, אורי נחמן, י ובל לשם, ליאור דנציג ומירב רותם נעמן.



העותרים אומרים כי אותם פעילים שנגדם הוגשה העתירה "משתתפים במהלך הכפשה נבזי של יושב ראש התנועה וראש הממשלה. במעשיהם אלה הם פוגעים במיליון אזרחים שהצביעו לליכוד ובלמעלה ממאה אלף חברי התנועה".



לדברי העותרים "ידוע לכל כי השמאל נוקט בפעולות מגוונות כדי להפיל את ממשלת הליכוד. אחת הפעולות החמורות שמתבצעות בחודשים האחרונים על ידי השמאל היא הפעלת לחץ כבד על היועץ המשפטי לממשלה כדי שזה יביא להדחתו של ראש הממשלה באמצעות מערכת אכיפת החוק". את ההפגנות, טוענים העותרים, יזמו ומובילים פעילי ארגוני שמאל קיצוני ופוליטיקאים מהשמאל, בראשם אלדד יניב ממפלגת העבודה. בהפגנות משתתפים חברי כנסת מהשמאל בעיקר ממפלגת מרץ.


העתירה נגד 'הליכודניקים החדשים'
העתירה נגד 'הליכודניקים החדשים'



"אין מקום לטענות על נאיביות ותמימות"

לטענת העותרים, שמונת חברי הליכוד נגדם הוגשה העתירה, משתתפים באופן פעיל במיוחד בהפגנות בפתח תקווה. “אין כאן מקום לטענות על נאיביות ותמימות. מדובר בהפגנות פוליטיות בוטות שמטרתן אחת: הפלת שלטון הליכוד. הם משתפים פעולה עם מהלך חמור כשלעצמו, קרי הפעלת לחץ על מערכת אכיפת החוק כדי להפליל ראש הממשלה".

העותרים מסתמכים על סעיף 21 ו’ בחוקת הליכוד, הקובע שתופסק חברות בתנועה של חבר הליכוד אשר "הקים מפלגה אחרת או הצטרף או פעל או סייע סיוע של ממש לרשימה או למפלגה המתחרה לליכוד או הזדהה עם אחד מאלה והכל בלא קבלת אישור מהתנועה". “הלכה למעשה הם פועלים ומסייעים סיוע של ממש לא רק למפלגה מתחרה לליכוד, הגדרה החלה גם על מפלגות מן הימין, אלא פועלים ומסייעים למחנה השמאל, יריבו האידיאולוגי של הליכוד, בפעולתו להפיל ממשלת ליכוד".

עוד הם טוענים, כי בפעולתם של השמונה יש חומרה ייחודית כי בהיותם חברי ליכוד הם מהווים עלה תאנה למהלך הפוליטי הזה ומעניקים לו גושפנקה מתוך הליכוד. “מעבר לכל הנימוקים לעיל, בית הדין צריך להעביר מסר ברור לחברי התנועה: התנועה תגן על עצמה מחברים הפועלים בצורה הפוגעת בה ושדמוקרטיה איננה אנרכיה". העתירה הוגשה נגד כל השמונה בפנייה אחת לבית הדין מאחר ולכולם מכנה משותף: “השתתפות במהלך הפוליטי הנבזי של ההפגנות בפתח תקווה". לעתירה צורפו דוגמאות מהתבטאויות של השמונה. טרם נקבע מועד לדיון בעתירה.

הפנייה לבית הדין היא חלק ממהלך גדול שמתנהל כעת בליכוד לבלום את תופעת "הליכודניקים החדשים" שפקדו עד כה, לטענתם, כ-12,000 חברים לליכוד. הקבוצה נתפסת בעיני הנהגת הליכוד בעלת אוריינטציה שמאלנית שחבריה מבקשים להשתלט על הליכוד מבפנים, להכתיב את הרכב הרשימה לכנסת ולהביא להפלת שלטונו של נתניהו. ליאור מאירי הכחיש אתמול את הדברים ואמר כי "אם ינסו לסגור לנו את הדלת נכנס מהחלון".