יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הגיב הבוקר (חמישי) לידיעה שהתפרסמה ב"ידיעות אחרונות", לפיה הרב ישראל רוזן, חבר נשיאות המפלגה, פורש מהמפלגה בגלל שהדוברת של בנט, ברית פרץ, היא לסבית. לפני חודש כתבה פרץ פוסט בו חשפה כי היא מנהלת מערכת יחסים חד מינית והן אמהות לשני ילדים. הפוסט נכתב על רקע העתירה של הזוגות החד מיניים בבקשה שתינתן להם האפשרות לאמץ ילדים כמו גל זוג בישראל.



לאחר פרסום הפוסט אמר השר בנט: "פגשתי את ברית לפני כשנתיים כשחיפשתי דובר חדש", סיפר אמש. "מצאתי בן אדם נפלא ודוברת מקצועית. אני מעריך אנשים לפי אופיים ולא לפי דתם, צבע עורם או נטייתם המינית. אני מקווה שכך ינהגו כולם".



במפלגה לא כולם אהבו את תגובתו המכילה של בנט כלפי קהילת הלהט"ב. הרב ישראל רוזן,דמות חשובה ובולטת בציונית הדתית, שלח מכתב לראשי הבית היהודי ובו נימק את הסיבות שהובילו אותו לפרוש מהבית היהודי: "לא פלא שמשאירים גאה כדוברת הבית. אין לי דבר נגדה או נגדם, אך חושבני שהקהילתיות הזו פסולה כמתריסה והגאווה המופגנת בלתי אפשרית במפלגה המתיימרת לייצג הציונות הדתית".



בעקבות הפרסום צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו: "מי שחושב שעליי להפלות אדם על רקע נטייתו, מינו או צבע עורו, ייתקל אצלי בסירוב מוחלט".




הציוץ של נפתלי בנט. צילום: מסך
הציוץ של נפתלי בנט. צילום: מסך



אך יש גם מי שלא מתלהבים מתמיכתו הפומבית של בנט בקהילת הלהט"ב. ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני תקפה את בנט וצייצה בתגובה: "אין פופולרי ומשתלם כמו מוסר כפול. להפיל כל הצעת חוק לשוויון זכויות ללהט"ב ואז לצייץ ציוצי סירוב לאפליה. צוויץ צוויץ".


מתנועת ישראל שלי נמסר בתגובה, כי "נפתלי בנט ואיילת שקד מנסים אולי לייצר מצג שווא מתון יחסית של הציונות הדתית, אבל זו נחשפת פעם אחר פעם במלוא כיעורה. הרב ישראל רוזן מיישר קו עם הרב אריאל שקרא שלא להשכיר ללסביות דירות, ועם רבנים נוספים שלא רק שמתנגדים לזכויות הורות ונישואים ללהט״ב, כעת גם חושבים שאסור להעסיק אותם. הדרת מגזרים שלמים, וכעת גם קריאה לפגיעה בפרנסה שלהם, מתקבלים פה כמהלך כיפוף ידיים פוליטי לגיטימי בעיני הרב רוזן, וחושפים את גבולות מדינת ההלכה לה מייחל. אלו הן פניה האמיתיות של המפלגה שיכולה הייתה להיות הפנים הליברליות של הציונות הדתית, אבל אינה מסוגלת. אי אפשר להמשיך לעבור על זה בשתיקה".


מנגד, היו גם כאלה ששיבחו את בנט על דבריו.