על רקע עתירת המדינה לבג"ץ המבקשת להזיז את מיקום ההפגנות, המתקיימות בשבועות האחרונים מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) אביחי מנדלבליט, טען היום (חמישי) הפעיל הפוליטי העומד במרכז המחאה, אלדד יניב, בתכניתו של גבי גזיתב-103FM, כי בדיעבד הוא מתחרט על כך שלא התקיימו הפגנות כאלה בעבר. לדבריו, "חבל שלא הפגנו מול ביתו של יהודה ויינשטיין כשטייח את פרשת ביבי טורס ואת התיק של אביגדור ליברמן". הוא הוסיף כי "אם היועמ"ש יחליט אחרת מדעתי אשקול לפנות לבג"ץ".



"המדינה מבלבלת את המוח בעתירה הזו", ירה יניב, שהוסיף: "לאזרחי מדינת ישראל יש את הזכות להפגין. אנחנו לא מפגינים מול ביתו של מנדלבליט ולא מפריעים למנוחת השכנים. אנו מבצעים את ההפגנה בכיכר העיר. כפי שמותר להפגין בכיכר רבין, כך גם מותר להפגין בכיכר מרכזית בפתח תקווה, סמוך לקניון. זהו מקום שיש בו תנועה חופשית ולא בתוך הבתים של השכנים. אי אפשר לעצור את זה וחס וחלילה שבית המשפט העליון לראשונה בתולדות מדינת ישראל יאסור את הזכות להפגין".



בהתייחס לדרך שבה יפעל במצב שבו היועמ"ש יחליט על סגירת התיק, הסביר הפעיל הפוליטי כי "אם היועץ יקבל החלטה הפוכה לטעמי, ואני אחשוב שצריך לעצור אותה אני אפנה לבג"ץ. אם בג"ץ יכריע כנגדי אני אכבד את החלטתו. זה המשחק בדמוקרטיה. אף אחד לא מנסה לעשות הפיכה". 



לטענתו, "לאזרחים יש זכות להפגין כל יום גם בין בחירות לבחירות. הימין הפגין לא מזמן מול ביתו של רז נזרי גם כן. במדינת ישראל מותר להפגין וחובה להפגין. חבל שלא הפגנו מול ביתו של ויינשטיין כשטייח את פרשת ביבי טורס ואת התיק של ליברמן. יועץ המשפטי לממשלה הוא לא פקיד, אלא אדם עם סמכות מוחלטת".



 


מלבד זאת, הוא הודה כי להפגנות הללו "בהחלט יש השפעה" על דעתו של היועמ"ש. "ההפגנות מונעות את הרוח של הטיוח. הסיבה שמאיר שמגר התבטא באופן בו התבטא נגד מנדלבליט היא כתוצאה מהרוח שנושבת מהמחאה מפתח תקווה. ממתי אנחנו מתנגדים לזכות של אזרחים להשפיע כשהם חושבים שאיש ציבור פועל בצורה לא ראויה? זכותנו לצאת להפגין בכיכר העיר. הלוואי וההפגנה של ביטן תהיה גדולה כמו ההפגנה שלנו, כך הנושא יישאר בסדר היום הציבורי. אם ההפגנה הייתה כל כך קטנה לא היו מוטרדים ממנה, אילו לא היינו הולכים לבג"ץ הוא היה ממשיך לבצע בדיקה אין סופית. בזכות הפנייה לבג"ץ הוא נאלץ לפתוח בחקירה. אני חושב שמנדלבליט עושה שימוש לרעה בתפקידו. גם בית הדין אמר זאת עליו לא פעם. מותר להגיד את זה ומותר להפגין על כך".

כנשאל עורך הדין האם היה רוצה לראות את אהוד ברק ברשימת העבודה כשר הביטחון השיב: "לא. אני חושב שאהוד ברק צריך להמשיך לקיים פעולה אופוזיציונית, אך ש'העבודה' צריכה חילופי דורות בהנהגה. הגיע הזמן שהצעירים יהיו בחזית. יש מספיק אנשי ביטחון שניתן להביא אותם. אני חושב שהוא צריך להישאר דמות אופוזיציונית מחוץ למערכת הפוליטית".

כמו כן, הוא אמר כי הוא "חושב שהמחנה שלי יחזור לשלטון אם הוא יתאחד. למפלגה מול ביבי יש 40 מנדטים היא רק צריכה להחליט שהיא רצה יחד. אני חושב ששני המנהיגים צרכים לשבת בחדר ולסגור ביניהם את הדברים. צריך לקבל החלטות שהן מעל האגו. אם אני הייתי אבי גבאי זה מה שאני הייתי עושה"

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן