משבר שבת קואליציוני חדש בפתח? חברי כנסת מהסיעות החרדיות פנו הלילה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להורות על ביטול עבודות התשתית ברכבת ישראל שצפויות להתרחש במהלך השבת הקרובה. לטענתם חברי הכנסת החרדים העבודה בשבת במרחב הציבורי פוגעת בסטטוס קוו בין חרדים לחילונים במדינה ואף מפרה הסכמים קואליציוניים והבטחות שהעניק נתניהו לחרדים.



על המכתב שנשלח לראש הממשלה חתומים חברי "ועדת הארבעה" של נציגי סיעות חרדיות שהוקמה כדי לעקוב אחר הפרות של הסטטוס קוו בענייני שבת, דת ומדינה, חברי הכנסת אורי מקלב וישראל אייכלר מיהדות התורה, ויואב בן צור ומיכאל מלכיאלי מש"ס.



במכתב לנתניהו כותבים הארבעה כי "בשבת הקרובה ובשבת שלאחריה מתוכננות להתבצע עבודות תשתית על ידי רכב ישראל, בחסות משרד התחבורה ובגיבוי משרד העבודה בניגוד לסיכומים והבטחות המושתתות על שמירת הסטטוס קוו ושמירת השבת במרחב הציבורי".



חברי הכנסת החרדים מזהירים במכתבם כי "בשום פנים ואופן לא ניתן יד לשום היתר או הקלה בפגיעה בשבת בכך שעבודות תשתית ותחזוקה מלכתחילה מתוכננות להיעשות ולהתבצע בשבת פעם אחר פעם בחסות ובגיבוי משרדי ממשלה תוך הפרה של מדיניות הממשלה ורמיסת שבת קודש ופגיעה באבני היסוד של העם היהודי".