משלחת של אנשי מפלגת מרצ יצאה היום (ראשון) לרמאללה, פגשה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ודנה איתו בשורת תחומים. במשלחת השתתפו: יו"ר המפלגה ח"כ זהבה גלאון, ח"כ עיסאווי פריג', מזכ"ל מרצ מוסי רז והשגריר אילן ברוך, יועץ מדיני ליו"ר המפלגה. "נפגשתי עם שליחיו של טראמפ למזרח התיכון כ-20 פעמים מאז תחילת כהונתו. כל פעם הם שבו והדגישו באוזניי כמה הם מאמינים ומחויבים לפתרון שתי המדינות, ולהפסקת הבנייה בהתנחלויות. הפצרתי בהם לומר את אותו הדבר לנתניהו, אבל הם נרתעים, אמר אבו מאזן והוסיף: "לא בטוח כמה זה מעיד על המשך המו"מ. אני לא מצליח להבין איך הם מתנהלים מולנו, משום שבתוך עמו, הממשל מתנהל בתוהו ובוהו".



על שיתוף הפעולה הביטחוני בין כוחות הביטחון הישראלים והפלסטינים אמר אבו מאזן: "מאז הפיגוע באל אקצא עצרנו את כל שיתופי הפעולה עם מערכת הביטחון הישראלית. לאחרונה פנינו אליהם כדי לנסות לחזור לשיתוף פעולה כלשהו, אבל הם לא החזירו לי תשובה, מה שמנע את התקדמות הפשרת היחסים. כל עוד אין קשר, אנחנו מקפידים לעדכן את האמריקאים בכל התקדמות או שינוי".




"אם זה יגיע לסכסוך דתי זה יהיה סוף העולם"




"למרות שאין כרגע שיתוף פעולה ביטחוני בין הרשות לישראל, הכפלנו את הפיקוח שלנו על האזור אחרי הפיגוע, כדי למנוע כמה שיותר התלקחויות והתפתחות הסכסוך לסכסוך דתי. אם זה יגיע לסכסוך דתי זה יהיה סוף העולם. במערכת הביטחון בישראל אומרים תמיד 'אבו מאזן פרטנר', בניגוד לראש הממשלה של ישראל לצורך העניין. יש לנו שיתופי פעולה טובים יותר איתם מאשר עם הממשלה", הוסיף.



"יש תחושה שהבחירה להעניש את העם העזתי כולו באמצעות ניתוק החשמל הוא צעד לא נכון ולא לגיטימי בזמן הזה. צריך למצוא דרך אחרת לפרק את החמאס מכוחו, מבלי לפגוע באזרחים", אמרה גלאון.




זהבה גלאון בוועידת המפלגה. צילום: יובל בר
זהבה גלאון בוועידת המפלגה. צילום: יובל בר



בתגובה לכך ענה לה אבו מאזן: "אנחנו מעבירים כל שנה 1.5 מיליארד דולר, אבל אחרי שחמאס הכריז על ממשלה עצמאית שלו, עצרנו 25% מהתמיכה שלנו ברצועה ואנחנו חוששים שאם לא יחול שינוי בקרוב, נגיע גם ל-100% שלילת התמיכה שלנו מרצועת עזה, בהדרגה. אנחנו תופסים את פעולת חמאס כניסיון להפריד בין הגדה המערבית והרצועה וזה צעד שהוא הבעת אי אמון פוליטי בהנהגה הפלסטינית, יותר משהוא צעד מוסרי או מדיני".



מלשכת נתניהו נמסר: דברי אבו מאזן אינם נכונים.