בכנסת ישנה תחרות סמויה ולעתים גלויה בין חברי כנסת מי מגיש יותר הצעות חוק. כעת, יוזמה חדשה של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד) מבקשת להביא דווקא לביטול חוקים קיימים. בפוסט שפרסם היום (שני) בחשבון הפייסבוק שלו כתב ח"כ קיש כי "יש יותר מדי חוקים בישראל שחוקקו לפני שנים רבות והם לא יוצאים לפועל, חלקם כי לא תיקנו להם תקנות וחלקם מסיבות אחרות. יש חוקים רבים שעושים נזק ללא סיבה אמיתית ופשוט אין צורך בהם. יש חוקים רבים שפשוט לא מיושמים אז למה להגביל סתם?”.



לדבריו "בכל מקרה, המשמעות היא שהם מיותרים ויש לבטלם. אני בטוח שהעבודה שאעשה בעניין תוביל לעוד קצת חופש לאזרח ולהורדת הרגולציה והשליטה של 'הממשלה' בחיינו היומיומיים”. הוא הוסיף כי "את חוק הסופרים הצלחתי לבטל. אני ממשיך להוביל את ביטול חזקת הגיל הרך ופועל לשחרור השוק מהעול הרגולטורי.בשבוע הבא אקיים מספר פגישות חשובות העוסקות בביטול חוקים".



 


מלבד זאת, הח"כ מהליכוד פנה לגולשים להציע חוקים לביטול, חוץ מחוק חינוך חובה, והגולשים מיהרו להרים את הכפפה. תומר אלון הציע לו לבטל את הצעת החוק נגד 'הליכודניקים החדשים' שקיש מבקש לקדם. אמיר וויטמן הציע לבטל את חוק המיסוי על דירה שלישית, בעוד שניקולאי טלייסניק הציע את ביטול חוק המאגר הביומטרי, ויפה שעה אחת קודם. כמו כן, הוא קרא לבטל את פקודת המכס ולאפשר ייבוא חופשי והפיכת ישראל להונג קונג של המזרח התיכון.

הגולשת שרונה רצון כתבה לו כי "זהו רעיון מצוין לבטל את כל חוקי הדיקטטורה שהעברתם: חוק החרם (הידוע גם בשמו כחוק סתימת פיות לשמאלנים ואל תשכחו להחרים את "הארץ"), חוק גניבת רכוש לפלסטינים בשטח שהוא בהגדרה חו"ל, חוק סתימת פיות לשמאלנים אבל מאז שאדלסון שאמר שישראל לא צריכה להיות דמוקרטיה אין בעיה לקחת כסף וגם ביבי ממומן 100% בבחירות הליכוד מכסף זר, חוק מותר לי להחליט איזה ערבי יכול להיות בכנסת ואיזה לא. או יותר פשוט - בטלו סוף סוף את חוקי היסוד שמגדירים את ישראל כדמוקרטית כי כבר ביטלתם את זה בכל מקרה”.

ישראל רצון פקפק ביוזמה החדשה וכתב: "אתה לא מסוגל לבטל את החוק של כחלון מס דירה שלישית. אם תצליח אני צנצנת. הבן אדם הזה הוא יצור רע ואכזר" ואילו צחי דוד כתב: “ כל הכבוד. אם תהיה החכ הראשון שמבטל יותר חוקים משהוא מחוקק אני אמליץ עליך לפרס ישראל. עלה והצלח".