עיתונאי מעריב בן כספית ניצח בעתירה שהגיש, בה דרש לחשוף את הנתונים על שעות הפעילות של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בתפקידה כפסיכולוגית ילדים בעיריית ירושלים, נתונים אותם המשפחה מסרבת לחשוף. עורך הדין של שרה נתניהו, יוסי כהן, התייחס הבוקר (שלישי) אצל משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM לעתירה ולדבריו של בן כספית שכינה אותו 'שקרן אשר מסמיק ומגמגם כשנפלט לו דבר אמת'.




"לא קראתי את הדברים וזה לא מעניין אותי", אמר כהן. "הוא הפסיד בעתירה וכואב לו. 90% מהעתירה נדחתה. תקרא מה הוא ביקש ותקרא מה הוא קיבל". 
 
"הוא הפסיד בעתירה?", שאל אותו דרור רפאל, שהוסיף: "הוא באמת רוצה לדעת מתי היא התחילה לעבוד במקצועה בעיריית ירושלים. אתם תאלצו לחשוף את שעות העבודה של שרה, דבר מרכזי אותו הוא ביקש לחשוף". השיב לו עורך הדין כהן: "הוא קיבל חלקיק מהעתירה. תקרא אותה. אני צריך להגיב לכל עיתונאי פסיכי? הנתונים יתפרסמו דרך העירייה".


עו"ד יוסי כהן. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד יוסי כהן. צילום: אבשלום ששוני




שלשום קבע ביהמ"ש המחוזי בירושלים שעיריית ירושלים תעביר לעיתונאי מעריב, בן כספית, מידע אודות העסקתה של שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, כפסיכולוגית. כך קבע היהשופט קיבל באופן חלקי את עתירתו של כספית וקבע כי העירייה תמסור לו את מועד תחילת העסקתה של נתניהו, את הגדרת היקף משרתה בשנה האחרונה, מספר שעות עבודתה בחודש ומידע על הפסקות בתקופת העסקתה שנמשכו מעל 30 יום בשנה האחרונה. כמו כן תשלם העירייה לכספית הוצאות משפט בסכום של 7,500 שקל.                        
 
השופט, ארנון דראל, דחה את עתירתו של כספית בכל הנוגע לבקשתו לקבל מידע אודות תחומי האחריות של נתניהו במסגרת תפקידה, זהות האחראי עליה, זהות המוסדות החינוכיים להם היא נותנת שירותים וכן תלונות ופניות בקשר לתפקודה והאופן שבו טופלה ונבדקה. "לאחר ששקלתי את טענות הצדדים הגעתי לכלל מסקנה כי יש לקבל את העתירה באופן חלקי, במובן זה שהעירייה והממונה יחויבו במסירת חלק מהמידע המבוקש", כתב השופט בהחלטתו. 
 
עריכה: איתמר זיגלמן