פרשת חשיפת השיחות בין נתניהו ואדלסון: ראש הממשלה החליט היום (שלישי) לבקש דיון נוסף מבית המשפט העליון, בהרכב מורחב, על מנת "להכריע בסוגיות העקרוניות הרגישות הנובעות מפסק הדין", שחייב אותו כזכור לפרסם את מועדי ומשך השיחות בינו ובין בעליו של ישראל היום ומי שנחשב למקורבו, המיליארדר שלדון אדלסון, וכן בינו לבין עורך העיתון לשעבר עמוס רגב. את העתירה הגיש עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר, בהנמקה של חופש המידע.  מטעם עו"ד יונתן ברמן המייצג את העיתונאי רביב דרוקר וערוץ 10 נמסר בתגובה: "אין עיכוב ביצוע ואם המידע לא יימסר בימים הקרובים ניאלץ לפנות לבית המשפט בהליכי ביזיון".                      


"פסק הדין בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו עם שלדון אדלסון ועם עמוס רגב פוגע פגיעה אנושה בזכות לפרטיות", נמסר בהודעה שפרסם משרד ראש הממשלה. "בפרק הזמן הקצר שחלף מאז פרסום פסק הדין, אנו עדים לנחשול עצום של פניות לחשיפת שיחות טלפון פרטיות ויומני פגישות פרטיות של עובדי ונבחרי ציבור רבים, וזו רק ההתחלה".


שלדון אדלסון. צילום: רויטרס
שלדון אדלסון. צילום: רויטרס


 
נתניהו הדגיש כי "אינו מבקש מבית המשפט לבטל את החלטתו בעניין אדלסון ורגב מהסיבה הפשוטה שאין לי מה להסתיר". 
 
אך עם זאת, לדברי נתניהו, ההחלטה של בית המשפט גורמת לכך שאנשי ציבור יהיו חשופים לשיחות פרטיות שלהם: "לאור החשיבות העקרונית שמייחס ראש הממשלה לזכות הבסיסית לפרטיות, ולאור מבול הפניות מאז פרסום פסק הדין, פונה ראש הממשלה לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון נוסף, בהרכב מורחב, ולהכריע בסוגיות העקרוניות הרגישות הנובעות מפסק הדין. אין זה מתקבל על הדעת ששרים, חברי כנסת, שופטים ועובדי ציבור אחרים יהיו נתונים לחשיפת שיחותיהם הפרטיות עם עיתונאים ובכלל".

דרוקר, שהגיש את העתירה, כתב בתגובה לבקשה של נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "היום היו אמורים להימסר רישומי השיחות של נתניהו עם אדלסון ורגב. לפני דקות הגיש נתניהו בקשה לדיון נוסף בעליון. הפרקליטות לא הגישה. על מה הוא נלחם?". בנוסף צייץ דרוקר: "ההנמקה של נתניהו לא מציינת עובדה אחת. הפרקליטות ייצגה אותו עד עכשיו ואת הנימוקים האלה ממש והיא לא הגישה בקשה לדיון נוסף. נתניהו לקח עו"ד..". 
 

כזכור, בשבוע שעבר הורה בית המשפט העליון לראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף את מועדי שיחותיו עם בעלי העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, ועם עורכו הראשי לשעבר, עמוס רגב. ההחלטה באה בעקבות עתירה של העיתונאי רביב דרוקר. השופט אורי שהם כתב כי "אני סבור, כי גם אם קיימת פגיעה מסוימת בפרטיות, הנעוצה בחשיפת המידע המבוקש, הרי שבאיזון הראוי גובר משקלו של העניין הציבורי בגילוי המידע". 

השופט מני מזוז כתב: "יש להבחין בין סוגים שונים של מידע על שיחות. אינו דומה מידע על אודות שיחות פרטיות של נושא משרה ברשות ציבורית למידע על אודות שיחותיו בתפקיד, שהאחרונות אינן כלל בגדר 'ענייניו הפרטיים של אדם' וחשיפתן אינה בגדר פגיעה בפרטיות". השופט מזוז הוסיף כי "אני מתקשה לראות את משקלו של האינטרס לפרטיות של אדלסון ורגב הגובר במקרה זה על האינטרס הציבורי המשמעותי בחשיפת המידע, הלא רגיש, בסוגיה המעסיקה את הציבור באופן מתמשך ואינטנסיבי כאמור מזה שנים לא מעטות".

כמו כן נקבע שהמשיבים, ראש הממשלה, רגב, אדלסון והממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד רה"מ יישאו בהוצאות המערערים בסכום של 20 אלף ש"ח.